YELKENLER GÖCEK KOYLARINA AÇILDI

Akdeniz'in en güzel bölgelerinden Göcek, Fethiye, Marmaris ve Bodrum' da kaptanlı ve kaptansız (bareboard yacht charter) yelkenli kiralama hizmeti veren Sailfleet, 120 kişiye yelkenli hakkında eğitim verecek.

• 1043
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Sailfleet firması iletişim kurduğu insanlara 2 gün süren yelkenli gezintisi imkanı sundu. 120 kişinin katıldığı yelkenli organizasyonunda 14 tane yelkenli tekne Göcek Koylarına açılarak 2 gün süren yelkenli gezintisi yapıldı. Yelken tekne eğitimcileri tarafından Göcek Koylarına açılan kişilere deniz ve yelkenli tekne hakkında bilgiler aktarıldı. Uzak yol kaptanı olan ve Bener Artun, Yelkenli filosunda 14 tane yelkenli olduğunu belirterek tekne gezisi hakkında şunları söyledi: “14 tane teknemizde her sene başında ve sene sonunda daha önce bizi ziyaret eden ya da bizimle haberleşmiş olan, camianın içinden ya da dışından insanlarla yelkenli gezintisi organizasyonunu yapıyoruz. Hafta sonunu geçirmek üzere onları davet ediyoruz. Herkesi teknelerimizde ağırlıyoruz. Bu tamamen kapalı bir organizasyon. Her hangi bir ücret karşılığı yapılan bir şey değil. Tamamen tanıtım amaçlı bir organizasyon. Firmamızın ilişkisi içinde olduğu insanlarla veya yeni ilişkiye girmek isteyen, bizlerle beraber gezmek isteyen kişileri davet edip hafta sonları hep beraber çıkıp Göcek’teki koylara gidiyoruz. Bir iki günümüzü orada geçirip tekrar geri geliyoruz.” “Yıllarca gemilerde kaptanlık ve denizcilik şirketlerinin kara ofislerinde yöneticilik yapan Ahmet Haznedar deniz keyfinin özellikle yelken tekneyle çıktığını söyledi. Denizin gerçek keyfini yelkene başlayınca almaya başladığını belirten Haznedar: “Biz denizciler, ekmeğimizi kazanmak için çalıştığımız denizin keyfini çıkarmayı maalesef unutuyoruz. Bunu yelkene başlayınca daha net gördüm. Ortaklarımız ile birlikte kurduğumuz tekne kiralama şirketimizle yelken sporunu sevdirmeye çalışacağız” dedi. Organizasyonunun 2 önemli ayağı olduğunu söyleyen Haznedar: “Birincisi yelken ve yelken kültürünü insanlara anlatmak, ikincisi Fethiye’nin güzelliklerini insanlara sunmak. Bu sadece yemek yemek ve gezmek için düzenlenmiş bir organizasyon değil. İnsanlara denizi anlatacağız, yelkenliyi anlatacağız. Yelkenlinin başlangıç bilgilerini anlatacağız. Tabi bu süreç çok uzun bir süre. Deniz kültürünü kısa bir zamanda insanların algılaması çok kolay değil. Biz başlangıcını burada yapacağız. Buna ilgi gösteren arkadaşlar ilerleyen zaman içerisinde bu etkinliği çok üst düzeylere taşıyacaklardır. Bünyemizde sadece eğitim veren kaptanlarımız da var. Arzu eden arkadaşlara bu eğitimleri de veriyoruz” dedi. Bu bölgeyi tanımanın en güzel yolu deniz yolculuğudur diyen Haznedar: “Fethiye çok özel bir bölge. Sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en güzel yerlerinden bir tanesi. Ülkemiz ve özellikle bu bölge için yelken turizmi çok önemli. Çünkü keyifli yelken yapmaya müsait olan ve fazla sert olmayan rüzgarları, hemen her zaman sizi misafir etmeye hazır koyları, lezzetli yiyecekleri, pırıl pırıl denizi ve müthiş tarihi ile bu bölge adeta cennetten bir köşe. Kara yolu ile bu bölge güzelliklerinin çok az bir kısmını görebilirsiniz. Deniz yolu ile hepsini doya doya yaşayabilirsiniz” ifadelerini kullandı Beklenenden oldukça fazla katılımcı olduğunu belirten Haznedar, imkanlarının 120 kişiyi misafir edebilecek kapasiteli olduğunu söyledi. Haznedar: “Bu hafta gelemeyen arkadaşlar veya gelmek isteyip de yer bulamayan arkadaşlarımız için önümüzdeki hafta da organizasyon yapıyoruz” diye konuştu.