CHP'li Demir, 'Borçlu bir belediye teslim aldık'

FRT TV ekranlarında yayınlanan Erdoğan Cankuş'un hazırlayıp sunduğu Pozitif Düşünce programının konuğu Cumhuriyet Halk Partisi Fethiye İlçe Başkanı Mehmet Demir oldu. Demir, 'Borçlu bir belediye teslim aldık. 25 yıldır çivi çakılmayan mahallelere hizmet götürdük. 25 yılda yapılan hizmeti, biz 18 ayda yaptık. Fethiye'de adeta devrim oldu' ifadelerini kullandı.

• 1576
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Fethiye Belediyesi’nde 25 yılda yapılan hizmeti Başkan Alim Karaca ile 18 ayda yaptıklarını dile getiren CHP Fethiye İlçe Başkanı Mehmet Demir, ilçe örgütü olarak da birçok anlamda ilkleri gerçekleştirdiklerini vurguladı. Cami boyama, marketlerin veresiye defterlerini kapatma, tablet dağıtımı, sebze ve meyve toplama gibi birçok sosyal çalışmaya imza attıklarına değinen Demir, 41 mahalleye kütüphane açılacağının müjdesini verdi.

VATANDAŞLARIMIZIN DESTEĞİ İLE BAŞARDIK
İlçe örgütü olarak yaptıkları çalışmalar hakkında bilgiler aktaran CHP Fethiye İlçe Başkanı Mehmet Demir, “Aday olduğum zaman ezici bir çoğunlukla seçildim. Göreve geldiğim zaman gece gündüz çalışacağıma söz vermişti. İlk olarak veresiye defterleri borçlarını kapatma hizmetinde bulunduk. İlk olarak bunu Ankara Büyükşehir Belediyesi gerçekleştirdi.  İlçe örgütü olarak ilklere imza atarak, hayırsever vatandaşlarımızın desteği ile bu işi başardık. Onlar sayesinde 4 markette veresiye defterlerinde ki borçlarını kapattık. Alkol ve sigara hariç bin 200-bin 400 kişinin zaruri ihtiyaç borçlarını üstlendik. Pandemi döneminde çalışamayan vatandaşlar için yardım kolisi kampanyası başlattık. Bin 270 koli gıda yardımı yaptık. Biz paraya dokunmadan, hayırseverler aracılığıyla bu kampanyalarımızı gerçekleştirdik. İncirköy Camii’ni boyadık. Daha sonra cami boyama kampanyasını da başlattık. Şu ana kadar 8 cami boyaması gerçekleştirdik. Toplamda 18-20 cami boyayacağız. İnsanlar ‘Okul niye boyamıyorsunuz?’ diye sormuştu. Biz Milli Eğitim Müdürlüğü’nden izin istedik. Pandemi döneminden dolayı izin çıkmadı. İlçe başkanlığı olarak 74 proje hayata geçirdik. Muhtarlarımızla kahvaltı ve tekne turu etkinliklerimizde sorunlarını dinledik. Tarihte EMİTT Fuarı’na katılan ilk ilçe başkanı oldum. Parti binamızı yeni yerine taşıdık. Pandemi döneminde maske, bayrak ve gazete dağıttık. Kadınlarımıza özel günlerde 4 bin 500 karanfil dağıttık. Kedi ve köpek mamaları dağıttık. Pandemi döneminde sağlıkçılarımıza yardımcı olduk. Mürsel Alban, Alim Karaca ve ben Kayaköy’de jeotermal tesisini iptal ettirdik. Dünya Çevre Koruma Haftası’nda plaj temizliği yaptık. Yaşlılara evde berber ve kuaför hizmeti verdirdik. Patlıcan ve kiraz toplayıp 3’er kiloluk poşetlere koyup ihtiyacı olanlara dağıttık. 13 çocuğumuzu sünnet ettirdik. Basında en çok yer alan ilçe başkanıyım. Bundan sonraki projemiz mavi kapak projesi. 41 mahallemizde kütüphane açacağız. Mavi kapak ve tenekeleri toplayarak, maliyetini kapaktan karşılayacağız. CHP’nin kapısını sadece CHP’lilere değil her siyasi görüşteki vatandaşlara açık” dedi.

25 YIL İKTİDARDA OLACAĞIZ
Fethiye Belediye Başkanı Alim Karaca’nın hizmetlerini değerlendiren İlçe Başkanı Demir, “Cumhuriyet Halk Partisi olarak 18 aydır belediyeyi yönetiyoruz. İnsanların beklentisi çok yüksek, biz bunu biliyorduk. Belediyeyi yönetimini aldığımızda elimizde bomba patladı. 44 milyon TL gibi bir borç bulduk. Belediye Başkanımız Alim Karaca bu borcu ödedi. Pandemi döneminde birçok harcama yapılırken belediyeye gelir sağlanmadı. Fethiye’ye 25 yılda yapılan hizmeti, biz 18 ayda yaptık. Belediyenin borcunu kapattık. Fethiye’nin mahalle ve köylerine 124 km yol yaptık. Katı atık bedellerini otel ve teknelerde yüzde 50 indirim uyguladık. Pandemi döneminde depo ve dükkân kiralarında yüzde 80 indirim yaptık. Ovacık ve Ölüdeniz’de arıtma yapıldı. Altyapı çalışmaları yapıldı. Park ve basket sahalarını yeniledik. Halk plajlarını faaliyete soktuk. 96. Caddeyi harika bir sokak haline getirdik. Göcek’te kapalı pazar yeri yaptık. Düğün salon ve çevre düzenlemeleri yaptık. Kira ile aldığımız araçları satın aldık. 2021’de çöp araçları alacağız. 5 yılda 5 kat hizmet etme sözüyle göreve geldik. 25 yıldır çivi çakılmayan mahallere hizmet götürdük. Halk evleri yaptık. Fethiye’de devrim oldu. Belediye olarak 6 tane daha sosyal tesis yapacağız. Bahriye Üçok Parkına, Halk Evi yapacağız. Ölüdeniz Caddesi’ni ve İnönü Bulvarı’nı sıcak asfalt yapıyoruz. Fethiye Kalesi’ne kent müzesi ve seyir terasları yapacağız. Gençlik merkezleri yapacağız. Çalış plajını komple yenileyeceğiz. Patlangıç pazar yerine 7 milyon TL harcayıp, güneş panelleri taktırıp elektrik üreteceğiz. Kavşak ve çevre düzenlemeleri yapacağız. Üzümlü Mahallesi’ne sirke ve şarap fabrikası yapılacak. Fethiye Belediyesi Özer Olgun Kültür Merkezi’ni yeniliyoruz. Hayvan barınağını komple yeniledik. Basket takımımızı Süper Lig’e çıkardık. Parke taşını eski yönetim 50 TL’ye alırken biz 21 TL’ye aldık. CHP’nin ayak sesleri her yerden geliyor. Belediyenin kapısı herkese açık, Alim Bey’in ve benim kapısını çalmadan herkes girebiliyor. Cumhuriyet Halk Partisi olarak 25 yıl iktidarda olacağız” şeklinde konuştu.

ADALET KARŞISINDA HESAP VERECEKLER
Fethiye Belediye Başkanı Alim Karaca hakkında yapılan karalama çalışması yapanların adalet karşısında hesap vereceğini vurgulayan CHP’li Demir, “Bu iftiraları atanları biliyoruz ve adalet karşısında hesap verecekler. İnsanların kişisel yaşantısını değil yaptığı işlere bakın. Mehmet Demir ve Alim Karaca’ya çamur atsanız da yapışmaz. Ben Alim Karaca’yı çok iyi tanıyorum ve gündeme getirilmeye çalışılan olaylar asla yok. İftira atarken vicdanınız biraz olsun sızlasın. Alim Karaca öksüz büyümüş, annesi tarafından hem analık hem babalık yapılmış bir kişi. Sizin de anneniz, babanız, kardeşiniz var. Böyle ithamları yaparken bir kez daha düşünün. Hukuk mücadelesini başlattık” dedi.

SU FATURALARINDA DÜZENLEME ÇALIŞMASI
Su faturalarında düzenleme yapılması için MUSKİ Genel Müdürü Baki Ülgen’i ziyaret ettiğini söyleyen Demir, “Baki bey 10 tonu bedel, 20 tonu ücret olan kotadan bahsetti. Bu konu şu anda proje aşamasında... 10 tonluk bedel kotasının 20 tona çıkartılmasını önerdik. 3-4 kişilik bir aile suyu 19-20 ton aralığında kullanıyor. Ticarethaneler 20 tonu aşıyor. Biz dedik ki konutlar için 20 tona kadar kullanan vatandaşlar su ücreti ödemesin, bu öneri şu anda görüşülüyor. Ticarethaneler suyun ticaretini yapıyor. Otel suyu satarak para kazanıyor, restoranlarda su satılıyor, bulaşık yıkanıyor. Konutlardan 20 tona kadar ücret alınmasın, 20 tonu aşıldığı zaman ücreti işletmeler ödesin dedik. İşletmeler suyun ticaretini yapıyor ama evdeki insanlar için zaruri ihtiyaç, mecburiyetten su kullanıyor. İşletme suyu satarak para kazanıyor, su ile para kazanan işletmeler 20 tonu aşan konutların su ücretlerini ödesin istedik. Türkiye genelinde en pahalı su kullanan 12. İl Muğla. Bizden çok daha pahalı su kullandıran belediyeler var. Biz yine de bu konu hakkında çalışıyoruz, bugün yarın müjde vereceğiz” şeklinde ifadeler kullandı.

UCUZ POLİTİKA YAPIYORLAR
Açıklamasını sürdüren Demir, “Gerçekten ucuz politika yapıyorlar. Alim Karaca çevre ödülünü şahsına almadı. Bu ödül Fethiye Belediyesine verilen bir ödül. Özer Olgun Kültür Merkezi’nin projesini, Özer Olgun çizdi. Seçimi kaybetti, proje devamında Behçet Saatcı tarafından sürdürüldü. Nasıl Özer Olgun planlayıp, Behçet Saatcı yaptıysa, Behçet Saatcı’nın projelerini de Alim Karaca tamamlayacak. Ucuz politikacılar, fısıltı gazeteleri küçük işlerin peşindeler. Bundan sonra en küçük bir iftirada ve asparagas haberlerde hukuk yolunda şeriatın kestiği parmak acımaz diyeceğiz” dedi.

2 DÖNEM BAŞKANLIK YAPACAĞIM
CHP Fethiye İlçe Başkanı Mehmet Demir, “19 Ocak’ta yola çıkarken söz verdim, iki dönem ilçe başkanlığı yapacağım dedim. İlk kongrede yüzde 88 oy alarak seçildim, Allah nasip ederse bir kez daha aday olacağım. Ben Fethiye halkına hizmet etmek istiyorum. Alim Karaca benim değerli yol arkadaşım. Alim Karaca ‘2 dönem’ dedi, ben de ‘2 dönem’ dedim. Ben yüzde 100 Alim Karaca’nın 2. döneminde de arkasındayım. Kesinlikle belediye başkanlığına adaylığım söz konusu değil. Milletvekilliği için ise halk kimi ister ve aday olmasını isterse, biz onun arkasında olur ve kazanması için destek veririz. Ben ölünceye kadar CHP’ye hizmet etmek istiyorum” dedi.

KAYAKÖY KAÇAK YAPILAR
İlçe Başkanı Demir, “Fethiye Belediyesi İmar Müdürü Korhan Bey görevini çok iyi bir şekilde sürdürüyor. Bugüne kadar bir tane probleminiz var da çözmüyorsa bize gelin. Herkes daha önceki imar mevzuatını çok iyi biliyor. Müteahhitler korkudan belediyeye giremiyordu. Şimdi müteahhitler güle oynaya geliyor. CHP’den önceki dönem belediyeye önlerini ilikleyerek giren vatandaşlar şimdi elini kolunu sallaya sallaya giriyor. Fethiye Belediyesini 18 aydır CHP yönetiyor, bu 18 aylık dönemde Kayaköy’e 1 tane villa yapılmadı, ama 18 ay önce 150 tane villa yapıldı. Bu yapılan villalarda imar barışından yararlanılmadı. İmar Müdürümüz Korhan Bey görevini dört dörtlük yapıyor. Korhan Bey’e güveniyoruz ve arkasındayız” ifadelerini kullandı.

TRAFİKTE YAŞANAN OLAY
CHP’li Demir, “Trafikte yaşanan olay spontane bir gelişme oldu. Alim Bey babasını küçük yaşta kaybettiği için, annesini hem anne, hem baba olarak görüyor. Araçtaki şahsın annesine ettiği ağır hakareti duyunca sinirleniyor ve aracın arkasından koşuyor. Ben çok abartılacak, her yere servis edilecek kadar büyük bir olay olduğunu düşünmüyorum. Daha önceki 20 yıllık dönemde neler yaşandığını biliyorum. Bir gazeteci parkta dövüldü, evi kurşunlandı. Daha fazla detaya girmeyeceğim… Biz onlar gibi siyaseti belden aşağıya yapmayacağız. İnsanların aileleri var, çocukları var, onlara saygılı politika yapacağız. Daha önce parkta adam bıçaklandı, belediye meclis üyesi dövüldü, ihaleye girenler darp edildi. Şimdi parkta hangi gazeteci dövülüyor, hangi ihaleci darp ediliyor? Biz böyle politika yapmak istemiyoruz. Alim Bey o olayda bazı şeyleri yapmaması gerektiğini kendisi de kabul ediyor, ama annesine edilen küfür ve hakaret nedeni ile sinirleri geriliyor” dedi.

10 KASIM HELVA ETKİNLİĞİ
İlçe Başkanı Mehmet Demir, “İlk defa 10 Kasım Salı günü saat 14.00’da yönetim kurulumuz ile aldığımız karar neticesinde Atatürk’ün ruhuna irmik helvası döktürüp, ikramlarda bulunacağız. Hocamız eşliğinde dualar edeceğiz. 10 Kasım saat 14.00’da tüm halkımız davetlidir. Bu ilçe başkanlığı bazında Türkiye’de bir ilk olacak” şeklinde konuştu.