AKUT Eğitimleri Saklıkent'te Yapıldı

AKUT Fethiye Ekibi bünyelerine yeni katılan gönüllere yönelik eğitim çalışmalarını Saklıkent Kanyonu'nda gerçekleştirdi. AKUT Fethiye Ekip Lideri Fatih Işık yönetiminde yapılan ve 4 süren eğitimlerde tırmanıştan kazazedeye yaklaşıma kadar değişik eğitimler verildi. Işık, 'Saklıkent'te ekibimize yeni katılan gönüllüler ile birlikte bir eğitim çalışması yürütüyoruz. Bu kapsamda sedye çekme ve sedye tahliye işlemi yaptık. Aynı zamanda gönüllülerin iple iniş çıkışları konusunda çalışmalar yaptık' dedi.

• 2979
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Fethiye’de yıl boyunca Kelebekler Vadisi, Likya Yolu ve yamaç paraşütü kazalarında arama kurtarma faaliyetlerine katılıp; çok sayıda vatandaşların ve yabancı turistlerin hayatının kurtarılmasında önemli role sahip olan AKUT Fethiye Ekibi, bu kapsamda çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Yeni gönüllülere verilen eğitimleri sıklaştıran AKUT Fethiye Birimi, Saklıkent Kanyonu’nda 4 güren eğitimler gerçekleştirdi. Kurtarmaya yönelik manevra hareketleri ile istasyon kurup halatla iniş-çıkış, kazazedeye yaklaşım ve ilk müdahale eğitimleri yenilendi.

EĞİTİMLER SÜREKLİ GÜNCELLENİYOR
AKUT Fethiye Ekip Lideri Fatih Işık yaptığı açıklamada, “Saklıkent’te ekibimize yeni katılan gönüllüler ile birlikte bir eğitim çalışması yürütüyoruz. Bu kapsamda sedye çekme ve sedye tahliye işlemi yaptık. Aynı zamanda gönüllülerin iple iniş çıkışları konusunda çalışmalar yaptık. Bölge olarak operasyona açık bir bölgedeyiz. Kelebekler Vadisi, Likya Yolu ve paraşüt kazalarında arama kurtarma faaliyetlerinde yer alıyoruz. Başlangıçta teorik ve malzeme kullanımı konusunda bilgileri aktarıyoruz.Arazide de uygulama çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Aramızda daha çok gencin katılmasını istiyoruz. Ne kadar çok gönüllümüz olursa o kadar çok kişinin hayatına dokunabiliriz. Şu anda aktif olarak 20-25 gönüllümüz bulunuyor. Bunun içinde devlet memuru, öğrenci ve birçok kesimden arkadaşımız yer alıyor. Eğitimlerimiz sürekli olarak güncelleniyor. Çünkü yeni teknikler ve yeni malzemeler geliyor. Turistik ve dağlık bir bölgede bulunuyoruz. Yazın çok fazla ihbar alıyoruz. Bir günde 2-3 operasyona gittiğimiz oluyor. Bu bölgelerde gezintiye çıkacak arkadaşlarımıza önerimiz önce oranın bir planını çıkarsınlar. Arkadaşlarına ya da otel görevlilerine bu gezinti hakkında bilgi vermeliler. Olası bir durumda bu bizim işimizi kolaylaştıracaktır. Özellikle yaz mevsiminde yanlarına bol miktarda su almalılar. Su kaybı bayılmalara neden olabiliyor. Terlikle değil de bot veya uygun bir donanımla tırmanmalarını istiyoruz. Telefon bataryaları dolu olmalı ve riske edilecek yerlere çıkmasınlar” dedi.

ÖN TATBİKATLAR YAPILIYOR
AKUT Fethiye Eğitim Birimi Görevlisi Aslan Ongün, “Aramıza katılan arkadaşlarımıza eğitim veriyoruz. Burada yaptığımız çalışmalar, operasyonlarda yaptıklarımızın birebir aynısı. Burada ön tatbikat tarzında şeyler yapıyoruz. Gönüllülerimiz bir kademe eğitim aldıktan sonra eğitim çalışmalarına dahil oluyorlar. Yeni katılan gönüllülerimizin eğitimi için hamleler gerçekleştiriyoruz. Zorda kalan kişilerin kurtarılması adına sürekli eğitimlerimiz oluyor” ifadelerini kullandı.