AĞRI'DAN GELEN 50 ÖĞRENCİ FETHİYE'Yİ GEZDİ

• 853
TAKİP ET Google News ile Takip Et

AĞRI’DAN GELEN 50 ÖĞRENCİ FETHİYE’Yİ GEZDİ 'BİZ ANADOLUYUZ' PROJESİ İÇİN AĞRI'DAN 50 ÖĞRENCİ FETHİYE'YE GELDİ ***İLK KEZ UÇAĞA BİNİP FETHİYE'DE DENİZ GÖREN ÖĞRENCİLER, ''BUNLARI TELEVİZYONLARDA GÖRÜYORDUK'' DİYE KONUŞTULAR. İçişleri Bakanlığınca başlatılan “Biz Anadolu’yuz” projesi kapsamında Ağrı Taşlıçay Yatılı İlköğretim Bölge Okulu ile Fethiye Şehit Sümer Deniz Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi arasında kardeş okul protokolü imzalandı. Proje dahilinde Ağrı’dan gelen 50 öğrenci de Fethiye’nin tarihi ve turistik yerlerini gezdi. İlk kez uçağa binip Fethiye'de deniz gören öğrenciler, ''Uçak ve denizi bugüne kadar hep televizyonlarda görmüştük. Uçağa binerken heyecanlanıp korktuk'' diye konuştular. İçişleri Bakanlığınca yürütülen “Biz Anadolu’yuz” projesi kapsamında Ağrı Taşlıçay Yatılı İlköğretim Bölge Okulunda eğitim gören 50 öğrenci Fethiye’ye geldi. 3 gün boyunca Fethiye'de misafir edilecek öğrencileri, Kaymakam Muzaffer Şahiner ile İlçe Milli Eğitim Müdürü Faruk Kaya karşıladı. PROTOKOL İMZALANDI Öğle saatlerinde Şehit Sümer Deniz Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi konferans salonunda kardeş okul protokolü imzalandı. İmza törenine Fethiye Kaymakamı Muzaffer Şahiner, Fethiye Gençlik Hizmetleri Spor İlçe Müdürü Harun Reşit Yiğit, her iki okulun öğretmenleri Tacettin Gökdere ile Rıdvan Göksu ve öğrenciler katıldı. Protokolün imzalanmasının ardından Kaymakam Muzaffer Şahiner tarafından öğrencilere çeşitli hediyeler sunuldu. İŞARET DİLİ İLE İLAHİLER OKUNDU Protokol öncesi Şehit Sümer Deniz İmam Hatip Lisesi öğrencisi tarafından Kur’an-ı Kerim tilaveti okundu. Daha sonra Şehit Sümer Deniz Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri ve öğretmenleri tarafından hazırlanan Sessiz İyilik Projesi kapsamında ‘O Sensiz’ isimli ilahi, işaret dili ile öğrenciler tarafından okundu. ''AĞRI-MUĞLA BULUŞMASI FETHİYE'DE'' Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşının okunmasının ardından konuşan Şehit Sümer Deniz Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Okul Müdürü Baş Yardımcısı Ramazan Uçar, “Bugün burada, Cumhurbaşkanımızın Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın değerli eşleri Sayın Emine Erdoğan hanımefendinin himayelerinde, İçişleri Bakanlığımızın yürüttüğü ‘Biz Anadolu’yuz’ Projesi kapsamında şu ana kadar güzel Türkiye’mizin 21 ilinde 50 bin çocuğumuz ile gerçekleşen projenin Ağrı-Muğla buluşmasını gerçekleştiriyoruz. Hepiniz hoş geldiniz” dedi. ''ÖĞRENCİLERİMİZ İLK KEZ UÇAĞA BİNDİ'' Ağrı Taşlıçay Yatılı İlköğretim Bölge Okulu müdürü adına konuşan Tacettin Gökdere, “Ağrı’nın Taşlıçay ilçesinden farklı okullarından 50 öğrenci olarak Fethiye’ye geldik. Öğrencilerimizin birçoğu ilk defa uçağa bindi ve hayatı boyunca belki de Fethiye’yi göremeyecek öğrencilerimiz buraya geldi. Anadolu’muzun bir ucundan diğer ucuna ziyarette bulundu. Emeği geçen herkese çok teşekkür ediyoruz” dedi. ''BU BİR GÖNÜL KÖPRÜSÜ'' Türkiye’nin her bir köşenin güzel ve özel olduğunu belirten Fethiye İlçe Milli Eğitim Müdürü Faruk Kaya, “İnsanlar bir birlerine karşı olan sevgilerinin artmasında muhabbetin çoğalmasında tanışıp konuşmak, oturup kaynaşmak birinci temel unsur. Bu anlamda Ağrı’dan Fethiye’ye bir gönül köprüsü oluşması bizi muazzam derecede mutlu etti. Öğrencilik yıllarımda Ağrı’ya da gittim. Ve ülkemin her köşesinin ayrı güzellikleri var. İnsanlarımız her yerde çok sıcak, samimi ve sevecen. Bu bayrağın altında bir ve beraber yaşamak için gerekli hassasiyeti gösteriyorlar. Ben onları tanımaktan çok mutlu olmuştum. Umarım sizlerde görmekten mutlu olacaksınız. Burada arkadaşlıklarınız, dostluklarınız olacak. E-Devletten herkes soy ağacını merak ediyor. Aslında bu zaten vardı. Hepimizin soy ağacı gide gide AdemAleyhisselamla Havva anamıza dayanıyor. Neyi merak ettik ki ben hala merak ediyorum? Biz zaten kardeştik, kardeşiz ve kardeş olmaya da devam edeceğiz” diye konuştu. ''HEPİMİZ KARDEŞİZ'' Fethiye hakkında kısa bir bilgi vererek konuşmasına başlayan Kaymakam Muzaffer Şahiner de, “Memleketimizin doğusu da batısı da hepsi bir birinden güzel. Hepimiz kardeşiz. Kuranımız bir, peygamberimiz bir, kıblemiz bir, camimiz bir. Ayrılık gayrılık zaten yok. Bu kardeş okulu imzalaması formalite. Bizim kardeşlimizin imzası 1400 yıl önce atılmış” dedi. ''İLK KEZ UÇAĞA BİNDİK, DENİZ GÖRDÜK'' Protokol sonunda gazetecilere konuşan Ağrı Taşlıçay’dan gelen Ortaokul öğrencisi İsa Kaya, “Bu proje sayesinde ilk defa uçağa bindik. Buralar çok güzel. Gezilecek çok yerler var. İnternetten, haberlerden buraları görüyorduk. Buraları gelip görmek ayrı bir ayrıcalık” dedi. Eren Taşdemir ise “İlk defa uçağa bindik ve çok eğlendik. Tüm öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz. Daha önce denizi hep televizyonlarda gördük. Burada ilk defa denizi de göreceğim” şeklinde konuştu. Can Polat Taşdemir de “İlk defa uçağa bindik. Tüm öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz” ifadelerini kullandı.