Gümüşlük'ten Piyano Şairi Farkas Geçti

20. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali, 'Taşta' konserleri serisinde kendi kuşağının en iyilerinden biri olarak gösterilen Macar piyanist Gabor Farkas'ı konuk etti.

  • 617

Liszt Enstitüsü Macar Kültür Merkezi desteğiyle ülkemize davet edilen, Piyanist Gabor Farkas, Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali’nin ‘Taşta’ konserleri serisinde, Antik Taş Ocağı’nda Bodrumlu klasik müziksevere muhteşem bir gece yaşattı. Bodrum’un sanat çevresini bir araya getiren konser, festivalin unutulmazları arasında yer aldı.  

KENDİ KUŞAĞININ EN İYİ PİYANİSTLERİ ARASINDA GÖSTERİLİYOR

Klasik müzikte özellikle Romantik Dönem’e vurgu yapan, seçkin ve çok geniş bir repertuvar sahibi Macar Gabor Farkas, kendi kuşağının en iyi piyanistlerinden biri olarak gösteriliyor. Piyanist ve orkestra şefi Tamás Vásáry’nin "piyano şairi" olarak tanımladığı Farkas, son derece kişisel icra tarzıyla, nadir bir yetenek olarak gösteriliyor. Sanatçının, enstrümanına olan hakimiyeti ve üst düzey piyano virtüözlerinin arasında kendine özgü uslubu ve ifade şekliyle, benzersiz bir müzik insanı olarak ifade ediliyor. 

FARKAS, FARKLI DÖNEMLERDEN ÇOK ÖZEL BİR REPERTUVARLA SAHNEDEYDİ

Gümüşlük’ün tarihi mekanı taş ocağında bir araya gelen klasik müzikseverler, Macar piyanist Gabor Farkas’tan çok özel bir seçki dinleme ayrıcalığı yaşadı. Liszt Enstitüsü Macar Kültür Merkezi desteğiyle festivale konuk olan Farkas, Antik Taş Ocağı’nın sahnesinde Liszt, Debussy, Ravel, Bach gibi bestecilerin eserlerine yer verirken, icra ettiği valslerle de ayakta alkışlandı.

Farkas, ilk olarak Barok Dönem’in en önemli bestecilerinden J.S. Bach’ın bir kantatını, Çağdaş Dönem icracılardan Egon Petri’nin düzenlemesiyle seslendirdi. Eser, “Schafe können sicher weiden from Cantata, BWV 208” başlığını taşıyordu. Daha sonra Gabor Farkas, senfonik şiir tarzının yaratıcısı Macar besteci Franz Liszt’ten, “Jeux d’eau de la Villa d’Este, S.163/4” adlı yapıtla izleyici karşısında idi. Sanatçı bu eserin ardından, Fransız besteci ve müzikte izlenimcilik akımının öncüsü Claude Debussy’den, “Reflets dans l’eau from ‘’Images’’, L. 110” adlı eseri seslendirdi. Daha sonra 20.yy.’ın en önemli Çağdaş Dönem bestecilerinden Maurice Ravel’in, “Jeux d’eau, M. 30” adlı eseriyle izleyiciden alkış alan Farkas, geceye Franz Liszt’in bir valsiyle devam etti. Bu eser, “Mephisto Waltz No. 1, S. 514” başlığını taşıyordu. Bu eserin ardından “Valse romantique, L. 71”
adlı yapıtla, tekrar C. Debussy’e yer veren Farkas, gecenin sonununda Alfred Grünfeld düzenlemesiyle Johann Strauss’un bir valsini seslendirdi. Bu eser “Soirée de Vienne, Op. 56” adını taşıyordu.

CHOPİN VALSLERİYLE BİS YAPTI

Konser programının sonunda Farkas, izleyicinin alkışlarıyla tekrar sahneye gelerek F. Chopin’den iki eser seslendirdi. İlk olarak bestecinin “Ninute Waltz” isimli yapıtını, Farkas kendi transkripsiyonuyla seslendirdi. Bu eserin ardından sanatçı, bu defa “Spring Waltz” adlı Chopin eserini Liszt aranjmanıyla icra ederek geceyi sonlandırdı. 
 

Bakmadan Geçme