FETHİYE'DEN ÇIKIP ATLANTİK'İ 140 GÜNDE GEÇTİ

• 1637
TAKİP ET Google News ile Takip Et

GEZGİN EROL TOPRAK, 14 METRELİK YELKENLİ İLE 15 BİN MİL KAT ETTİ. 320 TEKNENİN KATILDIĞI YARIŞMAYI GRUBUNDA 5. TAMAMLADI. EROL TOPRAK FETHİYE ECE MARİNA'YA GELİŞİNDE ÇİÇEKLER İLE KARŞILANDI. Yelkenciliğe gönül vermiş herkesin bir gün yapacağım dediği ve çok önemli Atlantik Okyanusu'nu geçme tecrübesi kazanacağı bir yarış olan ARC (AtlanticRaceForCrusiers)'e Türkiye'den katılan Erol Toprak, yarışmayı grubunda 5. olarak tamamladı. Atlantik Okyanusu'nu 14 metrelik 'Jarramas' isimli teknesi ile geçmek için tam 15 bin mil yapan Erol Toprak, yarışı tamamlayıp 140 gün sonra Fethiye'ye döndü. 220 yarışmacı arasında pek çok yarışmacı Atlantik'i geçme başarısını elde edemezken, bazı yarışmacıların da hayatını kaybettiği yarışmada Erol Toprak, 11 Eylül 2017 pazartesi günü çıktığı Atlantik Okyanusu'nu aşma yolculuğunda Fethiye Ece Marina'ya dönüşte çiçekler ile karşılandı. Uzun yıllar Gayrimenkul Danışmanlık işi ile uğraşan ve bu işi bırakıp ''Gezgin'' olarak yaşamını devam ettiren Erol Toprak, yakın dostları ve Ece Marina yetkilileri Funda Kızıldeniz Çiçek ve Yelena Pili Pahuk çiçekler ile karşılandı. Marina görevlileri Erol Toprak'a yeniden dönmesi için yolculuğa çıkış tarihinde bıraktığı ayakkabılarını teslim etti. Toprak ayakkabılarını giyerken ''Türkiye'ye, Fethiye'ye döndüğüm için çok şükür'' ifadelerini kullandı. Tam 140 gündür onlarca Marina ve ülkeyi geçtiğini anlatan Erol Toprak, Atlantik Okyanusu'nu geçme başarısını elde etmek istiyordum. Atlantik'i geçiş maceram kolay olmadı. Bu macerayı tamamladığım için çok mutluyum. Çünkü bu macera sırasında bazı koylarda siz ister korsan deyin, ister canavar deyin. Pek çok kötü düşünceli kişiler tarafından pek çok arkadaş soyuldu. Kimileri boğazlandı, kimileri yanlış meteorolojik raporlar yüzünden dev dalgalarda kayboldu'' ifadelerini kullandı. ''HIZLI BİR GEÇİŞ OLDU'' Erol Toprak Fethiye'den önce Yunanistan ada ve limanlarından geçtiğini daha sonra Sicilya'ya ulaştığını, Palermo ve Cebelitarık'ı geçip rotayı hiç aksatmadığını söyledi. Toprak; ''11 Eylül’de buradan çıktık. Çok hızlı bir Atlantik geçişi oldu. 140 günde tamamlayıp eve döndük. Martinig'den Cenova’ya gemiyi yükledik. Cenova'dan teslim aldık fakat Cenova’dan buraya kadar olan yolculuk bizi Atlantik’ten daha çok yordu'' dedi. ''OKYANUS ORTASINDA RÜZGAR ARADIK'' ''Atlantik'i geçme başarısı için bu ARC yarışları önemli yarışlardır'' diyen Erol Toprak; Türkiye'den, Bodrum'dan da bir kişi vardı. Ancak ondan haber alamadım. Ben kendi grubumuzda beşinci oldum. İyi bir derece sayılabilir çünkü ilk 13 botun içinde girdik. İlk 10 gün grubun ikincisi, üçüncüsü, birincisiydik. Fakat izlediğimiz kuzey rota, bizi rüzgarsız bıraktı. 2 gün orada çakılı kaldık. Daha sonra beşinci olduk. Galiba küresel ısınmadan dolayı bu sene Atlantik hava raporları çok tutmadı. Biz okyanusun ortasında rüzgar aradık. Bu arada maalesef kazalar da oldu. Rüzgar olmayınca gece balon kullandılar. Bir Alman çift gece denize düşüp kayboldu, bulunamadılar. Biz riske girmedik. Gece sipinekır, balon kullanmadık. Maksimum güvenlikle teknemizi Senruşa'ya güvenli bir şekilde varmaya hedefledik ve vardık da'' ifadelerini kullandı. ''ÇOK SERT KIŞ VAR'' ''Cenova’dan Fethiye’ye döndük'' diyen Erol Toprak; ''Havalar kış olması nedeniyle çok sert geçti. Kışın hiç tecrübem yoktu. Beni bu arada Atlantik’ten çok daha sıkıştırdı. Ama selametle geldik. Mutluyuz, benim için değişik bir tecrübe oldu” diye konuştu.