Fethiye, Antalya Turizm Fuarında tanıtılıyor

Antalya'da düzenlenen Turizm Fuarında Fethiye Belediyesi ile Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası'nın birlikte açtığı 'Fethiye' standı yerini aldı. Turizm Fuarında Fethiye standına oldukça yoğun bir ilgi vardı.

• 1360
Youtube Kanalı
Abone Ol
Fethiye, Antalya Turizm Fuarında tanıtılıyor
TAKİP ET Google News ile Takip Et

RUS PAZARI VE UKRAYNA PAZARINDAN YÜKSEK BİR PERFORMANS BEKLİYORUM
Antalya Turizm Fuarını değerlendiren ve Rus pazarı ile Ukrayna pazarından yüksek bir performans beklediklerini belirten Ölüdeniz Geliştirme Kooperatifi Başkanı Muhammet Kökten “ öncelikle Fethiye belediyesi ve Ticaret Odasına bu yaptıkları organizasyon için çok teşekkür ederim. Fuar da görüldüğü gibi ciddi bir yoğunluk var özellikle acentelerin ve otelcilerin birleştirildiği bir fuarın etkin olacağını düşünüyorum. Katılımda şuan gayet iyi geldik acentecilerle görüşüyoruz, Ölüdeniz ile ilgili görüşüyoruz. Ben bu tarz fuarların yapılması gerektiğine inanıyorum ama dediğim gibi diğer müşteri bazında ki yapılacak olan fuarlarda dijital pazarlamanın daha aktif olduğunu düşünüyorum. Ama acenteci ve otelci birleşmesinde bu fuarın daha etkili olduğunu düşünüyorum önümüzde ki sene içinde erken rezervasyon İngiltere için sezona açık giriyoruz kırmızı renginde değiliz şuanda ve rezervasyonlar gelmeye devam ediyor. Bunun yanında geçtiğimiz sezon sıkıntılı bir sezon geçirdik çünkü İngiltere’nin kapanmasından ve pazarımızın tek olmasından dolayı şimdi de gördüğünüz gibi içeride 100 veya daha fazla acenteci var. Tabi bunlar her pazardan bunların Fethiye bölgesine girmesi demek pazarın daha canlı olacağını düşünüyorum, önümüzde ki sene daha canlı bir turizmin olacağını düşünüyorum. Bence geçen seneden bu zamana kadar yeni dijital tanıtımlardan dolayı Fethiye şuan da yükselişte olduğunu görüyorum. Ve sadece Dalaman Havalimanına gelen değil gelen yolculardan aldığımız konuştuğumuz da, nasıl geldiklerini sorduğumuz zaman Antalya’dan Fethiye’yi görmek için gelen çok insan var. Özellikle şuanda Fethiye’de de biliyorsunuz teleferiğin açılması, hava oyunlarının yapılması doğanın ve denizin farklı olması dışında Antalya’ya baktığımız zaman bizim Fethiye’de bitki örtüsü çok daha farklı. O yüzden önümüzde ki yıllarda Rus pazarı ve Ukrayna pazarında çok daha yüksek bir performans bekliyorum" şeklinde konuştu.
ANTALYA TURİZM FUARINA KATILIM GAYET GÜZEL
Antalya'da üçüncüsü düzenlenen Antalya Turizm Fuarına Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası olarak ilk defa katıldıklarını fakat fuara katılımın oldukça iyi olduğuna dikkat çeken Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Osman Çıralı, “Biz bu fuara ilk defa katılıyoruz . Geçen sene bunun sözleşmesini yapmıştık, pandemiden dolayı olmadı. Fethiye Belediyesi ve Ticaret Sanayi Odası olarak bu sene katılma kararı aldık. Bütün paydaşlarımızı, turizmcilerimizi ve acenteleri davet ettik. Birçok arkadaşımız geldi. Gerçekten çok güzel bir fuar. Ben bu fuarı organize eden arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.  Biz Fethiye Ticaret Sanayi Odası olarak bütün fuarlara katılma kararı alıyoruz. Fethiye Belediyesi ve Turizm Konseyinde ki bütün paydaşlarımızla daha önce de almıştık. Bu pandeminden dolayı aksaklıklar oldu katılamadık. Geçenlerde YÖREX fuarı vardı ona katıldık. Buna katılıyoruz. Önümüzde tarım fuarı var ona katılacağız. Ayrıca önümüzde Fethiye Belediyesi’nin her yıl düzenlediği EMİT Fuarı var. Geçen yıl olmamıştı. Bu yıl yine yapılacağını düşünüyorum. Önümüzde ki günlerde YÖREX ve EMİT Fuarına da katılacağız. Fuar gerçekten güzel olmuş. Bütün paydaşlar burada. Özellikle Ruslar, Ukraynalılar yoğun gözüküyor. Fethiye olarak hep İngiliz pazarına bağlıydık. Ama bu yıl gördük ki Muğla’mıza en çok turist  Rusya’dan , Polonya’dan gelmiş.  Demek ki pazarı da değiştirmek gerekiyor. İngilizler tabi ki gelecek. Evi olan villası olan çok arkadaşlarımız var Fethiye’de. O yüzden biz pazarı çeşitlendirmek, turizmi 12 aya yaymak için elimizden geleni yapıyoruz. Hatta 12 ay demişken Babadağ biliyorsunuz bu sene açıldı. Geçenlerde hava oyunları festivalimiz oldu. Fethiye’de şimdiye kadar hiç bu kadar görmediğimiz bir kalabalıkla karşılaştık. Türk Yıldızı geldi görüyorsunuz Çalış’ta. Çalış’ın bu kadar kalabalık olması inanılacak bir şey değil. İlk defa olan bir şey . Bundan sonra ki süreçte hava oyunları festivalimiz de devam edecek. Fuarlara katılımımız da devam edecek. Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası olarak elimizden geleni yapacağız” dedi.
TEK PAZAR OLMASI BİZİM İÇİN HER ZAMAN RİSKTİR
Turizm fuarını değerlendiren ve Fethiye'nin turizmde tek pazara bağlı kalmasının her zaman risk olduğunun altını çizen Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanı Mustafa Büyükteke, “ Fuara katılım güzel. Gördüğüm kadarıyla Fethiye’deki otelcilerimiz ve seyahat acentelerimiz buradalar. Fetihye’deki bazı otelci arkadaşlarımla görüştüm. Ağırlıklı olarak Rus ama Avrupalılar da var. Özellikle Almanlar ve Belçikalılar da var. Bu turistlerin olması turizm ve Fethiye için oldukça faydalı olacak. Yani tek bir ulus değil birkaç ulusla biz bunu çoğaltabilirsek eğer riski azaltmış olacağız. Şu an için fuarın gidişatı çok güzel görünüyor. Yıllardan beri bölgemizde İngiliz pazarı ağırlıklı çalışıyoruz. Kapıların kapalı olması riskti ve bu riski dağıtmak gerekiyordu. Rus ve Ukrayna ile bunu biraz başardık. Gelecek sezonda ise Alman, Avrupa ve  Belçikalıların da geleceğine inanıyoruz. Yani bu Fethiye için de büyük bir kazanç olur. Bu sayede konaklama fiyatlarında artış sağlayabiliriz. Tek Pazar olması bizim için her zaman risktir. Ama pazarı da elimizde tutmamız gerekiyor” ifadelerini kullandı.
FUARA VE STANDIMIZA YOĞUN BİR İLGİ VAR
Turizm fuarının bölgeye ve mevcut sektörlere faydasının olacağını belirten Fethiye Belediye Başkan Yardımcısı Oğuz Bolelli “ Antalya turizm fuarı bildiğiniz gibi profesyonel bir fuar, bu yıl 3. düzenleniyor bizde ticaret odası ve Fethiye belediyesi desteklemek ve bizim bölgemizde ki işletmelerin burada ki profesyonel yabancı tur operatörleriyle buluşmalarını sağlamak için bu standı düzenledik. Gördüğüm kadarıyla yoğun bir ilgi var katılımcıların birçoğu yabancı. Dediğim gibi amaç burada ziyaretçiden çok yurt dışında bu işi sürdüren tur operatörlerinin geldiği işletmeleri ve acenteleri görüp önümüzde ki yıllar için bağlantı kurmalarını sağlıyoruz. Biz de bu konuda en azından bölgemizi tanıtabilmek, bölgemizde ki arkadaşların bu pazardan yaralanmasını sağlamak için fuardayız. Umarım gelen arkadaşlar buradan iyi bağlantılarla önümüzde ki yıllar için verimli temaslarla devam edecek. Çok yeni başladı. Gördüğüm kadarıyla yavaş, yavaş dolaşmalar başlıyor. Bilgi almak isteyen bir grup insan var zannediyorum öğleden sonra daha ciddi bir katılım olacak. Biz biraz daha malzeme olarak daha hazırlıklı gelmeliymişiz, yazılı malzemeye ihtiyacımız var gibi. Bu bizim için deneyim oldu gelecek sene çok daha fazla hazırlıklı geleceğiz diye düşünüyorum. Ben bu fuarın diğerlerinden çok daha fazla katkısı olacağına inanıyorum. Dediğim gibi burada sadece gezip standartlarda dağıtılan promosyonları alalım diye dolaşanlardan çok dışarıdan gelmiş bu işin içinde olan insanları kendileri için gelecek sene, ileride ki sezonlara yönelik destinasyon ve işletme arayışları var. Tabi ki arz ve talebi buluşturma açısından çok önemli o nedenle çok verimli olacağını düşünüyorum. Diğer fuarlar Fethiye’nin tanımını arttırıyor ilçe de bizim ulusal basında da çok yer almamızı saplıyor. Biz de bu konu da baya bir yol aldık diye düşünüyorum son yıllarda galiba gereğinden fazla mı aldık bilmiyorum ama ilçemize yoğun bir talep oldu” şeklinde konuştu.