Dağcılar kayıp dağcı için seferber oldu

Mendos Dağı'na, antrenman için tırmanışa giden ve bir daha kendisinden haber alınamayan dağcının bulunması için Türkiye'nin dört bir yanından dağcılar da arama çalışmalarına katılmak üzere Fethiye'ye geliyor. JAK, AFAD, iz takip köpeği, Zirve Dağcılık ile Likya Dağcılık ekiplerinin katıldığı Fikret Emre'yi arama çalışmalarından 9'uncu günde de sonuç alınamadı. Kaybolan dağcı Fikret Emre'nin yerini bilenlerin veya görenlerin en yakın polis ya da jandarmaya başvurmaları istendi.

• 3869
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Mendos Dağı eteklerinde yapılan arama çalışmalarına Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) İl Müdürlüğü, Jandarma Arama Kurtarma (JAK) ile dağcıların destek verdiği arama çalışmalarında, iz takip köpekleri de yer aldı. Fethiye Likya Dağcılık ve Doğa Sporları İhtisas Kulübü sporcularından 35 yaşındaki Fikret Emre 12 Mayıs Salı günü sabah antrenman için Mendos Dağı’na çıkmış ve kendisinden bir daha haber alınamamıştı. Fikret Emre’nin bulunması için başlatılan arama çalışmalarında, maden bölgesi yakınlarında ekipler tarafından Emre’nin sırt çantası, cep telefonu ve eşofmanı bulunmuştu. Arama çalışmaları bu bölgede gece gündüz devam ederken, ailesinin yaşadığı evin bahçesinde ekipler tarafından kriz masası oluşturuldu. Arama kurtarma çalışmasına katılan dağcılar, haritalar üzerinden yoğun bir mesai harcıyor. Bu arada Türkiye’nin değişik bölgelerinden arama kurtarma çalışmasına katılmak için gelecek dağcılara Ölüdeniz Spor Tesisleri kamp için uygun görüldü.

Anne ve babasının da sağ olarak bulmayı ümit ettiği bekleyişle ilgili olarak Likya Dağcılık ve Doğa Sporları İhtisas Kulübü Derneği Başkanı Yıldırım Beyazıt Umurtağ, “Fikret’in kayıp ihbarını geçen Cumartesi günü aldık. Annesinin emniyet birimlerine haber vermesinin ardından hemen harekete geçtik. Bizden önce AKUT Fethiye Birimi arazide arama çalışmalarına başladı. İki ekip halinde kaya tırmanışı yapabileceği ihtimali üzerine ilk o bölgelere baktık. Kaya tırmanışında çok iyi olan bir arkadaşımızdı. Bu alanda dereceleri olan, kuvvetli bir arkadaşımızdı” ifadelerini kullandı.

Arama çalışmaları hakkında bilgi veren Umurtağ, “İlk olarak tırmanabileceği kayalara baktık. Daha sonra cep telefonunun en son nerede sinyal aldığını bekledik. Karanlık basınca da arama çalışmalarını sürdüremedik. Cep telefonu sinyalini alınca gidebileceği güzergahlarda arama ve kurtarma faaliyetimizi devam ettirdik. Mendos Dağı’nda eski madenler olarak tabir edilen bölgenin üst tarafında ekiplerimiz çantasına ulaştı. Cep telefonu çantasının üzerindeydi ve çantası da oldukça düzenliydi. Geri dönmek isteyip de çantasını bıraktığı noktayı kaybetmiş olabilir. Bunu bilemiyoruz. Sıcak hava şartlarına rağmen Fethiye Likya Dağcılık, Fethiye Zirve Dağcılık, AKUT Fethiye, Jandarma Arama Kurtarma ile birlikte çalışmalarımıza başladık. Jandarmadan dağda bir çobanın Fikret’i gördüğü bilgisi geldi. Deyim yerindeyse her çalının altına bakmak suretiyle bir arama yapıyoruz. Jandarma ekipleri köpeklerle arama yapıyor. AFAD İzmir ekibi de dağda arama köpeği ile katkı sağlıyorlar. Henüz bize bir sonuç ulaşmadı. Diğer illerden yardım istedik. Dağcılık Federasyonu ile Zirve Dağcılık İzmir Genel Merkezi 32 kişilik bir grup, tüm izinlerini alarak yola çıktılar. Arkadaşımıza henüz ulaşamadık ama doğayı seven ve doğada yaşamasını bilen birisi. Hayatta olduğundan eminiz. Sağ bir şekilde bulacağımızı biliyorum. Dronlarla havadan arama gerçekleştirildi. Birçok kişi gönüllü olarak arama çalışmalarında yer almak istiyor. Yalnız arama kurtarma bilgisi olan ve dağ tecrübesi olan kişileri aramıza kabul edebiliyoruz. Önümüzde sokağa çıkma kısıtlaması olduğu için şehir dışından katılacak kişilerin izinlerini almaya çalışıyoruz. Bu yönde yetkili makamların desteğini görüyoruz. Herkes büyük fedakarlıklar yapıyor. Arama çalışmasından yorgun dönen arkadaşlarımız birkaç saat dinlenmenin ardından tekrar arama çalışmalarında yer alıyorlar. Arkadaşımız bundan fazlasına layıktır. Bizler arıyoruz ama yerini bilenlerin veya görenlerin en yakın polis ya da jandarmaya başvurmasını bekliyoruz” dedi.