• Haberler
  • Turizm

Büyükşehir Marmaris-Fethiye Deniz Otobüsü İlk Seferini Gerçekleştirdi

Marmaris ile Fethiye arasındaki karşılıklı deniz otobüs seferleri Marmaris  Limanında gerçekleştirilen törenle başladı. Fethiye'ye ilk seferini yapan deniz otobüsünün yolcuları arasında Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Fethiye Belediye Başkanı Alim Karaca ve Cumhuriyet Halk Partisi Muğla İl Başkanı Zekican Balcı'da yer aldı

• 344

Marmaris-Fethiye deniz otobüsü ilk seferi Marmaris Limanı’ndan start alarak Fethiye Limanına ulaştı. İlk seferini yapan deniz otobüsünün yolcuları arasında Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Fethiye Belediye Başkanı Alim Karaca ve Cumhuriyet Halk Partisi Muğla İl Başkanı Zekican Balcı’da yer aldı. Heyeti ve yolcuları Fethiye Limanında çok büyük bir kalabalık alkışlarla karşıladı. Seferlerin başlaması ile ilgili açıklamalarda bulunan Fethiye Belediye Başkanı Alim Karaca,’’ Büyükşehir Belediye Başkanımız ile beraber imza atıyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde göreceksiniz. Çok daha güzel projelerde sizlerle olmaya devam edeceğiz. Biraz önce, iki buçuk saat süreyle Marmaris’ten buraya geldik. Marmaris’imizin güzel insanlarıyla birlikteydik. Önümüzdeki süreçte inşallah onları da burada ağırlayacağız. Fethiye’mizin modern güzel insanlarını burada hep beraber Marmaris’e yolcu edeceğiz. İki güzel şehrimizi bir araya getiren değerli başkanımıza siz değerlilerin huzurunda teşekkür etmek istiyorum. Bizler bölgemizdeki halkımıza çalışmaya devam ediyoruz. Ne kadar üzerimizde baskı ve etki olursa olsun Bizler Cumhuriyet Halk Partili belediyeler olarak başarılı olmaya devam edeceğiz. Geçmiş süreçte bunları hep beraber gördük. Ne kadar üzerimize 5 yıl boyunca müfettiş ablukalarıyla çevrilsek bile bak gördüğünüz ülkemizin dört bir yanında dört yüz kusur belediyeyi tekrar Cumhuriyet Halk Partisi’ne kazandırdık. Bizler amasız lakinsiz hiçbir şekilde meziyet lüksü olmadan çalışmaya devam ediyoruz ve çalışmak zorundayız. İşte Fethiye’de 75 yılda yapılanları gördük ve Cumhuriyet Tarihine de tanıklık ettik. Önümüzdeki ikinci dönemde de bütün belediyelerimizle birlikte Cumhuriyet Halk Partili 11 belediyemizle, geminin kaptanıyla birlikte 11 ilçemizle ülkemizde nasıl başarılı olduğunu görebiliriz. Sizler bizlere inanın ve güvenin. Bizler bu ülkenin tapusuyuz. Cumhuriyet Halk Partililer’in olduğu yerde refah olur arkadaşlar. Bizler de halkımızın refahını arttırabilmek adına bütün ilgili kurumlarla başta Büyükşehir’imiz olmak üzere çalışmaya devam edeceğiz. Bu güzel hizmeti için yine değerli başkanım Ahmet Aras’a çok teşekkür ediyorum katılımlarınızdan dolayı. Bu sıcakta meydanı doldurdunuz size çok çok teşekkür ediyorum.’’ dedi.

Daha sonra konuşmasını yapmak üzere kürsüye gelen Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras,’’ Evet öncelikle bu güzel günde bizlere çok güzel ezgilerini paylaşan sevgili arkadaşlarımıza triyomuza onlara da bir alkış alalım. Sevgili başkanımıza bu güzel duyguları için çok teşekkür ederim. Bugünün anlamından biraz bahsetmek isterim sizlere 1 temmuz 2006 atamızın liderliğinde toplanan iktisat kongresinde alınan kararın devamı olarak İzmir iktisat kongresinde atamız denizlerdeki hâkimiyetimizin de  kurulması gerektiğini kongre sonuç raporuna eklettirmiş. Arkasından istiklal savaşı zaferinden sonra da Lozan da o iktisat kongresindeki kabotaj meselesi yine Lozanın maddeleri arasına girmiş. Yani bugün denizlere hakim isek kendi denizlerimiz de bayrağımızı rahatça dalgalandırıyorsak bu her zaman olduğu gibi yüce Atatürk’ün eseridir. Kendisine şükranlarımızı minnetlerimizi arz ediyorum. Kabotaj Bayramının ilk kez ilan edilmesinden sonra o gün bugündür Türk denizleri Türk bayraklı gemilerin hakimiyeti altında. Ondan önce Osmanlının zamanında verilen kapitülasyonlar sayesinde yabancı devletler milletler denizlerimizde kıyılarımızda hüküm sürmekteydi. Ticareti onlar yapıyordu. Ama askeri zaferlerin ekonomik zaferlerle taçlandırılmasını düşünen yüce atamız buraya da noktayı koymuştu ve dediğim gibi denizlerdeki hakimiyetimiz, egemenliğimiz 1 temmuz 2006 da tescillendi. O gündür bugündür bu bayram kutlanıyor.  Ancak bizlerde çocukluğumuzda hep bunları yaşadık. Kabotaj oldu mu ufak tefek kokteyller arkasından yağlı direk, denize yağlı tabak atanlar onu bul yüzme yarışları böyle basit bir eğlence. Aslında işin çok derin olduğunu bilmiyoruz arkadaşlar. Bu tıpkı İstiklal Savaşı gibi misakı milli sınırlarımızı nasıl düşman işgallerinden kurtardıysak buda deniz sınırlarımızı işgallerden kurtardığımız anlamına gelmektedir. O yüzden bu bayramın anlamının gerçek denizcilik projelerinin yapılması gerekiyor. İşte bugün Atatürk’ün çizdiği yolda eğer biz 1880 km kıyıları  olan Muğla coğrafyasını denizden karaya bağlayamıyorsak bu bizim eksikliğimizdir.  O yüzden biz bugün Atamızın gösterdiği yolda kabotaj kanunun verdiği haklarla işte bugün halkımızın konforlu rahat yolculuk edebilmesi için nakış gibi kıyılarımızı görebilmesi için bu seferleri başlattık. Hayırlı uğurlu olsun. Bundan sonra kabotaj bayramlarında 100 yıllık ayıp olan denizcilik bakanlığının da kurulması içinde elimizden geleni yapacağız. Cumhuriyet halk partisinin önündeki bu süreçte rüzgarı kolay olsun, Denizcilik Bakanlığımızı kuracağız. Bu duygularla Fethiye’ye Marmaris’imizi bağlarken Fethiye’deki buradaki acentelerimize da mesaj vermek istiyorum. Değerli acentelerimiz lütfen Fethiye’ye gelen turistlerimize günü birlik Marmaris turu satın. Biz size bu feribottan uygun fiyattan koltuk sağlarız, bu çok önemli lütfen günü birlik Fethiye’ye gelen vatandaşım turistim gitsin Marmaris’i görsün orada da bir gün geçirsin. Gelsin Fethiye’ye de bir gün geçirsin. Didim’e gelen Bodrum Turgut Reiste bir gün geçirsin. Daha sonra bu imkanları arttıracağız. Bütün kıyılarımızda denizle ulaşım olmak zorunda, aranızda 12 adalara giden vardır vızır vızır çalışan feribotlar vardır dimi?  Güzel konforlu orada ulaşım çok güzel sağlanabiliyor  biz niye yapmayalım. Bütün kıyılarımızda Datça’mızdan Marmaris’ imizden her yerimizden şuanda adalara da feribot seferleri var ve her yere geliyoruz gidiyoruz. İleride bir yerel yönetim projesi olarak biz toplu ulaşıma destek olsun maksadıyla dediğim gibi bu seferleri arttıracağız  halkımızın hizmetine sunacağız. Bugün burada bizleri karşılayan sıcak ve güleryüz’le karşılayan sevgili Fethiyeli hemşerilerime de teşekkür ediyorum sağ olun var olun.’’ İfadelerini kullandı.