Ay, 'Çalış plajı satılık değil'

Geçtiğimiz günlerde Çalış plajı hakkında sosyal medya da çıkan asılsız haberler üzerine Çalış Turizm ve Tanıtma Derneği Başkanı Mete Ay bir açıklama yaptı. Çalış plajının bir halk plajı olduğunu ve satılık olmadığını belirten Başkan Mete Ay, 'Çalış plajı bir halk plajıdır. Sosyal medyalarda çıkanlara biz dernek olarak çok üzüldük. Satılan alınan bir şey yok' dedi.

• 3258
Youtube Kanalı
Abone Ol
Ay, 'Çalış plajı satılık değil'
TAKİP ET Google News ile Takip Et

BEDELİNİ ÖDEYEREK BU PLAJI KİRALADIK
Çalış plajına dernek tarafından kazandırılan ve bölgenin tanıtımında derneğin büyük rol oynadığını vurgulayan Çalış Turizm ve Tanıtma Derneği Başkanı Mete Ay, “Sosyal medya şuanda çok önemli bir etken ve kuvvet. Ancak orada yayınlanan haberlerin doğruluğu konusunda sorgulanması gerektiği ile ilgili olarak Çalış Turizm ve Tanıtma Derneği olarak bir açıklama yapma gereği duyduk. Öncelikle Çalış plajı son 7 yıldır Çalış Turizm ve Tanıtma Derneği olarak şezlong ve şemsiye işletmeciliği için kiralanmıştır. Bedelini ödeyerek bu plajı bizler kiraladık. Buradan kazanabildiğimiz para ile hem kiramızı ödüyoruz hem de yeri geldiğinde bütün Fethiye’yi fuarlarda tanıtmaya ve burada çok güzel bir terasımız vardı onunla beraber buradaki duvarı ve kanalın içinde bulunan 700 tane ağacı da Çalış Turizm ve Tanıtma Derneği tarafından yapılmıştır. Çalış’a hoş geldiniz yazısı ve plaj voleybolunun oynandığı alan kısacası burada bulunan birçok şey derneğimiz tarafından yapıldı. Ve bunların hepsi o şemsiye ve şezlongdan kazanabildiğimiz paralar ile yapılmıştır” şeklinde konuştu.

ÇALIŞ BİR HALK PLAJIDIR
Çalışın tamamen bir halk plajı olduğunu ve halkın istediği yerden denize girebileceğine de değinen Başkan Mete Ay, “Özellikle Fethiye halkımızın şunu anlamasını istiyorum. Çalış plajı bir halk plajıdır bunu özellikle gösteriyorum ki Çalış plajının herkese açık bir plaj olduğunu vurgulamak için. Eğer bizim şemsiye ve şezlongumuzu kullanırsanız onun ücretini kabul ettiğiniz sürece verdiğiniz parada tümü ile derneğin. Bu paralarda yine burada hizmetlere gidecektir. Bizim tek amacımız bölgeye hizmet. Ancak şunu unutmamak gerekiyor. Burası turistik bir alan burada oteller, restoranlar, büfeler, barlar, hediyelik eşyacılar var. Burası turizmden istihdam sağlayan bir bölge. Yeri geldiğinde 6 bin yatak kapasitesine ulaşan ve ziyaretçi akınına uğrayan bir bölge. Burası çocuklarımızın deniz sporları yapması açısından çok büyük bir şans. Bunu da Çalış plajında yapıyorlar” ifadelerini kullandı.

1.9 KİLOMETRELİK ALAN BİZİM İŞLETMEMİZ ALTINDA
Çalış Turizm ve Tanıtma Derneği olarak istihdam sağladıkları alandan ve o alanda yapılanlardan da bahseden Çalış Turizm ve Tanıtma Derneği Başkanı Mete Ay, “Bölgedeki işletmeciliğini yaptığımız alanlar, Yörük çadırının hemen orada bir park var o parktan 1.9 kilometrelik bir alan. Yani bütün Çalış plajı değil. Bir tane su sporları ve yelken yapılan yer var. Orası da bizim işlettiğimiz alana başlamadan önce geliyor. Fethiyeli çocuklarımızın yelken sporunu yaptığı bir bölüm. Bizim emniyet şeridimizin hemen dışında. Özellikle fark ettiyseniz su sporları yapılıyor biz bunun iznini aldık. Bu izni almamızın sebebi de çevrede konaklayan misafirlerimiz bu eylemleri görsün, turistik hareketin olduğunu ve biraz daha çekiciliği ve farkındalığı artasın. Tek amacımız bu. Bu izni aldıktan sonrada yine buranın çocuğu olan kardeşlerimize bu alanın ücretsiz kullanımını verdik. Bizim derdimiz şurada kiramızı ya da paramızı çıkarmak değil. Turistik bir bölgeye yakışır bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. Su sporları yıllarca Ölüdeniz’de ve yıllarca koylarda yapıldı neden Çalışta yapılmasın. Ve yapılacak en doğru alanda burası. Neden? Çünkü adayla şat arasında bir trafik var. Ama Çalışın sağ kısmında trafik çok rahat. Verdiğimiz insanlardan para almadığımız halde satıldı tarzında bir söylem duyunca daha da çok üzüldüm. Çünkü bölgesini bu kadar düşünen bir derneğin böyle bir şey yapması zaten imkansız. Bizim amacımız turistik bir bölgeye yakışır aktivitelerin burada olması. Gayet de güzel yapıyorlar, aynı zamanda bu kardeşlerimiz milli sporcular. Zaten turistik bir bölgede olması gereken aktiviteler bunlar” dedi.

SOSYAL MEDYADA ÇIKAN HABERLERE ÇOK ÜZÜLDÜK
Geçtiğimiz günlerde çalış ile ilgili olarak sosyal medyalarda çıkan asılsız haberlere dernek olarak üzüldüklerini ve hemen harekete geçtiklerini belirten Başkan Mete Ay, “Sosyal medyalarda çıkanlara bir dernek olarak çok üzüldük. Ve yönetim ile birlikte oraya gittik. İki saat hem Yener kardeşimle konuştuk hem de oranın halkıyla konuştuk. Ve orayı şimdi bir düzenlemeye sokuyoruz. Şikayetleri de göz önünde bulundurarak. Orada satılan alınan bir şey yok. Sadece orada ki arkadaşlarımızın için bir bölümü daha rahat kullanabilir hale getireceğiz. Özellikle plajlarda ve denizlerdeki en önemli kanunlardan şudur. Bunu bilmemiz gerekiyor. Yelken, Sörf, Rüzgar Sörfü ve Paraşüt tarzı motorlu sporların yapıldığı alanlarda insanların yüzmemesi gerekiyor. Yasak çünkü orada bir parkur oluşturulmuş. Bu parkurda Muğla Valiliği tarafından kabul edilmiş. O alanda yüzülmemesi için arkadaşlarımız uyarılarda bulunmuş. Olay çok farklı yönlere çekilmiş böyle bir durum yok. Biz oradaki düzenlemeyi tekrar ele alıyoruz. Şikayetleri de göz önünde bulundurarak halkımız açısından da daha kullanılabilir yüzme alanına da emniyet şeridi de çekeceğiz. Orası 3-4 gün sonra herkesin kullanabileceği ama tekrar söylüyorum su sporlarının yapıldığı yerde lütfen yüzmeyiniz. Alan satan veren diye bir şey yok. Bir diğer olay ise yine sosyal medyada gördüm. Biliyorsunuz ki Çalış plajımızdan 5 yıldızlı bir otelimiz var. O 5 yıldızlı otelimizin müşterilerine bizler orada direk gidip bilet kesmiyoruz. Akşamları gidiyoruz kaç kişi kullandıysa onun rakamını oradan alıp tahsilatı öyle yapıyoruz. Yani öyle aylık, yıllık gibi bir kiralama söz konusu değildir. Çalış plajı bir halk plajıdır. Her yerden denize girebilirsiniz. Her yerde kendi şezlong ve şemsiyenizi de getirip kullanabilirsiniz. Bizim istihdam sağladığımız şezlong ve şemsiyeye çok yakın olmadığı takdirde hiçbir sorun yok. Aynı zamanda buranın bir Caretta plajı olduğunu da unutmamamız gerekiyor. Biz dernek olarak burada ne büfe kiralıyoruz ne ekstra bir işimiz var sadece 300 tane şezlongla biz kiramızı çıkarıp buradan para kazanabilirsek Fethiye ile bütün paydaşlarımızla beraber fuarlarda bölgemizi tanıtmaya çalışan bir derneğiz. Hatalar yanlışlar tabi ki olur. Ama bu hatalara ve yanlışlara geç kalmadan önlemleri almaya çalışan bir derneğiz. Çalış Turizm ve Tanıtma Derneği bölgenin tanıtımları için uğraşan bir dernek. Hepimiz gönüllüyüz ve Fethiyeliyiz, Fethiye’mizi çok seviyoruz” şeklinde konuştu.