TÜRK-ALMAN DOSTLUĞU İÇİN BİNLERCE KİLOMETRE PEDAL ÇEVİRDİLER

Kick Boks Dünya Şampiyonu Gökhan Arslan ve Alman arkadaşı Christoph Möhl, Türk-Alman dostluğuna dikkat çekmek adına 2016 yılında Almanya'dan başladıkları bisiklet yolculuğunda Fethiye'ye geldiler. Bu yolculukta 2 kıta, 7 ülke ve binlerce kilometreyi geride bırakan ikili, gittikleri her yerde sıcak bir şekilde karşılandıklarını söylediler.

• 934
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Erzincan’da doğup büyüyen, 10 yaşında öğrenim görmek için Almanya’ya giden Gökhan Arslan; 24 yaşında kick boks ile tanıştı. Hızlı bir şekilde bu sporda yükselen Arslan, kısa sürede önemli başarılara imza attı. 4 dünya şampiyonluğunun yanı sıra defalarca Avrupa şampiyonluklarına imza atan Gökhan Arslan, ringlerde kazandığı zaferlerin ardından Türk Bayrağımızı göndere çektirdi ve İstiklal Marşımızı çaldırdı.

Ece Saray Marina Resort’ta konaklayan Gökhan Arslan ve mali müşavir arkadaşı Möhl, Fethiye ve Türkiye’yi çok beğendiklerini ifade ettiler. Arslan, Yolculuğumuz 2016 yılında başladı. Alman-Türk dostluğu adına Alman arkadaşım ChristophMöhl ile birlikte yola çıktık. Bu seyahatimizi 3 etaba böldük. Stuttgart-Bursa, Bursa-Erzincan, Erzincan-Antalya şeklinde. Konaklama yeri olarak da Fethiye’yi seçtik. 2 kıta, 7 ülke ve binlerce kilometreyi geride bıraktık. Antalya’ya vardığımız zaman 7 bin kilometrelik bir yolu kat etmiş olacağız” ifadelerini kullandı.

4 KEZ DÜNYA ŞAMPİYONU OLDU

Arslan, “2006 yılında Kick Boks Dünya Şampiyonu oldum. 2014 yılında aktif sporculuk hayatımı noktaladım. Ülkemizi dünyanın her yerinde temsil ettim. Sporculuk hayatımın ardından gençlere örnek olabilmek için bu yola başvurduk. Sonradan sporcu kimliğime kavuştum. Bizden önce Fırat Arslan, Cezmi Karaman gibi sporcular vardı. Yeni nesilde Hakan Çalhanoğlu, Deniz Arslan gibi başarılı sporcularımız var. Avrupa’da altyapı sağlam olduğu için sanırım başarı geliyor. İşin erbabına verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Yöneticiler kesinlikle o spor dalının içinden gelmelidir. Ülkemizde o yönde bir yapılanmanın olacağına inanıyorum” dedi.

ÇOCUKLARI DA DÜNYA ŞAMPİYONU

En büyük oğlu 19 yaşındaki Deniz ile 18 yaşındaki ikizleri Selina ve Taylan’ın da dünya şampiyonu olduğunu söyleyen Arslan, “3 çocuğum var. 18 yaşındaki ikizler Selina ve Taylan ile büyük oğlum 19 yaşındaki Deniz Arslan da dünya şampiyonu… Büyük oğlum şu anda profesyonel ligde mücadele ediyor. İkizler de kendi kategorilerinde 2 defa dünya şampiyonu oldular. Bunun yanında öğretim hayatlarına da devam ediyorlar. Benim de 2006’da WKPC, 2008-2009 CheampionsLeague (Şampiyonlar Ligi), 2010-2011-2012 WKA, 2013’te de ISKA federasyonlarında şampiyonluğa ulaştım. Bunun yanında kemer maçları da yaptım” şeklinde ifadeler kullandı.

TÜRK HALKI ÇOK MİSAFİRPERVER

ChristophMölh açıklamasında, “2016’da yola çıktık ve bugün buralara kadar geldik. 3. etabımızda kültür zenginliğinin olduğu bir bölgeden geçtik. Yol üzerindeki tarihi ve kültürel alanları ziyaret ettik. Çok etkileyiciydi. İnsanlar bize çok sıcak davrandı. İnsanlık tarihinin geçmişi burada bulunuyor. En güzel yerlerden birisi de Efes’ten geçerken, Meryem Ana Kilisesi’ydi. Türk halkının ne kadar misafirperver ve yardımsever olduğunu gördüm. Onlar bize sofralarını açtı, sohbet ettik. Yollarda hiç olumsuz bir durum yaşamadık. Herkese çok teşekkür ediyoruz” dedi.

ÖNEMLİ OLAN İNSANLAR ARASINDAKİ SAYGI

Alman Möhl, “Amerika’da 40 değişik kültür bir arada bulunuyor. Almanya’ya gelen ilk misafir işçilerin orda kurmuş oldukları birlik beraberlik çerçevesinde dostluğumuz bugünlere kadar geldi. Olması gereken de bu idi… Umarım bu süreç böyle devam eder. Dünyada bir hareketlilik var ve insanlar sürekli yer değiştiriyor. İnsanların birbirine saygılı ve barışçı olması çok önemli. Atatürk’ün ‘Yurtta Sulh, Cihanda Sulh’ sözü çok önemlidir. Ülkeler ve sınırlar sorun değil, sadece aramızdaki saygı daim olsun” diye konuştu.