Fethiye EMİTT'in 3. gününde de ilgi odağı

Türkiye ve dünyanın önde gelen seyahat acenteleri, tur operatörleri ve turizm profesyonellerinin büyük ilgi gösterdiği EMITT Fuarı'nın 3. gününde de SED Medya ekibi canlı yayınlarıyla fuarın nabzını tutmaya devam etti.

• 1561
Youtube Kanalı
Abone Ol
Fethiye EMİTT'in 3. gününde de ilgi odağı
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı EMITT tüm heyecanıyla devam ediyor. Fuarın 3. gününde de fuara katılan tüm il ve ilçeler stantlarında kendi bölgelerinin tanıtımını yapıp, bölgelerine özgü el emeği ve el işi ürünlerin yanı sıra doğal ve organik ürünlerini sergilediler. Fuarda davul zurna eşliğinde oyunlar oynandı, bando ekipleri tarafından marşlar çalındı, horon tepildi. Nasrettin Hoca’dan Hacivat ve Karagöz’e, kukladan değişik kıyafetler ve aksesuarlarla stantlara ilginin artması için çalışıldı.
Bu yılda destinasyonlar dalında bölgenin havasını en iyi yansıtan stant ödülüne sahip olan Fethiye stantına fuarın 3. günün de de ilgi yoğun oldu. SED Medya ekibi de canlı yayınlarıyla, fuarın nabzını tutmaya devam etti. EMITT Fuarı’nın Fethiye’de sesi olan SED Medya fuarda yaşanan atmosferi ve katılımcıların duygularını sosyal medya hesapları ve FRT TV aracılığıyla duyurdu. Haber
BÖLGEYE OTEL YAPILMIYOR
FRT TV mikrofonları ile duygularını paylaşan CHP Seydikemer İlçe Başkanı Cemil Daydır, “Fethiye standını ziyaret ettik. Belediye Başkanı Alim Karaca’dan başlayarak tüm emeği geçenleri tebrik ediyorum. Çok güzel bir stant ve tanıtım olmuş. Ayrıca ben Seydikemer’in tanıtımını da broşürlerde gördüm. Oradan da ayrıca mutlu oldum. Çünkü Seydikemer’de tanıtımı yapılacak çok güzel yerler var. Adeta bir Anadolu açık hava müzesi gibi. Letoon mesela Amintas ve Apollo’nun tapınaklarının olduğu bir dini merkez olmasına rağmen tiyatrosuyla sütunlarıyla hala ayakta. Yine Karadere ‘de Türkiye’nin en uzun Kum Plajı bulunmakta. Yine Pınara antik bir kent olarak hala ayakta durmakta. En güzel yerlerimizden birisi Saklıkent Kanyonu. Buraya insanlar yazın 40 derece sıcaklıkta gelmesine rağmen ayakları üşüyerek, titreyerek çıkıyorlar. Ve ayrıca rafting yapıyorlar. Tlos Antik Kenti zaten Likyalılar döneminden, Romalılar döneminden ve Osmanlılar döneminden kalıntılar hala içeride. Yine Ören bölgemiz Kaya mezarlarıyla bilgili bir kenttir. Türkiye’nin alabalık ihtiyacının yüzde 60’ını oradan karşılıyoruz. Üretim merkezidir. Zeytiniyle, domatesiyle, Türkiye’ye yetecek yaş meyve ve sebzeyi yetiştiren bir bölgemizdir” dedi.
Daydır, “Seydikemer turizmden şu anda yeterli pay alamıyor. Bunun sebebi bölgede otellerimizin olmaması. Daha çok Fethiye’den gelip, gidiyorlar. Ve akşamları orada kalıyorlar. Ama söylediğim yerlere küçük birer otel olsa turizmden daha çok faydalanırız.  1800 rakım civarında Girdev Yaylamız var. İçerisinde küçücük bir göl var. Muazzam bir yaz havası ve dinlendirici bir hava var. Aynı zamanda bu sene kar çok yağdı. İnsanlarımız gidip Seydikemer’de kayak yapabilirler şu anda. Böyle bir potansiyele de sahibiz. Pandemiden dolayı etkilendik inşallah önümüzdeki dönemlerde daha iyi tanıtımlar olur” diye konuştu.
VERİMLİ BİR FUAR OLDU
Çalış Turizm Tanıtma Derneği Başkanı Mete Ay, Dernek Yönetiminden Cenk Şimşek ile birlikte yaptığı açıklama da, “Fuar çok verimli geçti. Hem İstanbul’da yaşayanlar olsun, hem ziyaretçilerimiz olsun, hem de kendi aramızdaki iletişim açısından çok faydalı, geri dönüşü çok güzel olacak bir fuar geçirdik. Bu konuda öncelikle çatısı altında toplandığımız Fethiye Belediyesi’ne, Fethiye Ticaret Odası’na, sivil toplum örgütlerimize çok ama çok teşekkür ediyoruz. Fethiye’ye kucak dolusu sevgiler gönderiyoruz. Bütün Türkiye’yi de Fethiye’ye bekliyoruz. 2 yıl pandemi vardı. Yabancıların ülkeye ziyaretinde sorun vardı. Bizlerin sokağa çıkmasında sorun vardı. Şu anda ekonomik olarak sallantıdayız. Döviz inanılmaz pirim yaptı. Ülkemizin ekonomisi açısından da bu yazın özellikle dış turizmde iyi geçmesi çok ama çok önemli. Güney Ege’ye, Ege’ye, İstanbul’a ve Antalya’ya çok büyük görev düşüyor bu sene. Turizmden döviz kazanmamız şart gibi görünüyor bana. Çünkü ülkemizin buna ihtiyacı var” dedi. Cenk Şimşek, ise; “2 sene oldu en son geldiğimizde. Fethiye’de görmediğimiz insanları gördük. Muhabbetler yaptık. Diyaloglar da bulunduk. İnşallah 2022 sezonu çok iyi geçer. İyi geçecek duyumları da aldık. Otellerimiz, tur şirketlerimiz, tarihi yerlerimiz insana aç, insanları görmek istiyor. İnsanlarda betonlardan çıkıp, yeşilliğe koşmak istiyorlar” dedi.
BİRLİK BERABERLİK İÇİNDE ÇALIŞIYORUZ
Marmaris Ticaret Odası Başkanı Mutlu Ayhan, “25. kez kapılarını açıyor Emıtt İstanbul. Dünyanın en önemli 5 fuarından birisi. Pandemiyle birlikte Türkiye’de değişen alışkanlıklar, yeni trendler onları yakalama, sektörleri birarada tutma adına bende Marmaris Ticaret Odası Başkanıyım. Biz birlik ve beraberlik içerisinde çalışıyoruz. Destek verme amacıyla bende Fethiye’yi ziyaret ettim. Hayırlı bir fuar olmasını diliyorum. Gayet iyi geçiyor fuar” şeklinde konuştu.Haber
HER SENE EMITT’TE OLACAĞIZ
FTSO Başkanı Osman Çıralı, “Kokteylimizi yaptık. Gayet yoğun geçti. Çok iyi gidiyor bizim standımız. Marmaris, Bodrum, Fethiye birarada olmak çok önemli. Kaş yanı başımızda. Bölge olarak bir yerdeyiz. Daha önce demiştik. Muğla Sokakları yapacağız diye. Şu anda Muğla sokakları olmuş gibi oldu. Biz Muğla Odaları ve Borsaları beraber çalışmaya çalışıyoruz hep beraber. Tanıtım anlamında özellikle. Dijital tanıtım da çok önemli. Ama EMITT Fuarı olmazsa olmaz. İyi ki katılmışız. Çok iyi şekilde Fethiye’ye tanıttık. Önümüzdeki sene inşallah paraşütü biraz daha öne çıkaracağız. Nasıl bir dizayn edeceğiz diye onun çalışmalarını şimdiden yapıyoruz. Her sene Emıtt’te olacağız. Olmaya da devam edeceğiz. 2022 sezonun hayırlı geçmesini diliyorum turizm anlamında” dedi. Haber
İYİ BİR SEZON BEKLİYORUZ
Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu üyesi Ali Kaçar, “Katılım yoğun. Fethiye’miz için hayırlı olsun diyorum. 2022 turizm sezonu tekneler içinde deniz turizmi için de çok güzel olacak” derken, Mehmet Eskici, her sene geliyorduk, geçen sene gelemedik tabi pandemiden dolayı. Geçen senelere göre daha yoğun gördük. Tabi bunun iki sebebi var. Bir tanesi; insanlar fuarları özledi. İkincisi de toplam 3 salona indirilmiş. Yabancı katılımcılar var. Buda sevindirici. Talebin olduğunu gösteriyor. İnsanlar seyehat etmeyi, tatil yapmayı özledi. Pandemiden dolayı villa ve teknelere yönelik tatillere ilgi arttı. Dolayısıyla bu yıl iyi bir sezon bekliyoruz” açıklamasında bulundu. Haber
BEKLENTİ VE UMUTLARIMIZLA SEZONA HAZIRLANIYORUZ
Ölüdeniz Deniz Taksi Kooperatifi’nde çalışan Nail Zorbaş, mesleğine özel kıyafetler giyerek katıldığı fuarda 2022 turizm sezonunu değerlendirdi. Zorbaş,”Her şey çok güzel olacak. İnsanlar parası var ama kapandı bir yere çıkamadı, gelemedi. Bu sene tüm olumsuzluklar bitecek insanlar rahatlayacak” dedi. Ölüdeniz’de yamaç paraşütü faaliyeti yapan turizmci Bünyamin Sönmez, Sağlığımız yerinde şükür. Pandemi döneminin kısmen esnediği bu dönemden yararlanarak geldik, fuarda buluştuk. Burası önemli bir buluşma merkezi bizim için. Fethiyeliler ile bile burada daha rahat buluşuyoruz. Ölüdeniz’in ve yamaç paraşütünün çekim gücünden yararlanmadan olmaz. Eğer Fethiye’de seyahat acentesi faaliyeti yapıyorsanız. Çok iyi bir sezon bekliyoruz. Beklenti ve umutlarımızla yeni bir sezona hazırlanıyoruz” ifadelerinde bulundu.
Haber

DOLULUK ORANI YÜZDE 100’LERİ BULACAK
Fethiye Belediye Başkanı Alim Karaca, “3. Gündeyiz. Gayet güzel gidiyor. İlk günde çok yoğundu. Dün kokteyl verdik. Sadece İstanbul’dan değil Fethiye’den, ülkemizin her tarafından da dostlarımız bizlere destek verdi. Fethiye’mizi tanıtmaya devam ediyoruz. Ziyaretçilerimiz de gelmeye devam ediyor. Yarın son günümüz. Yarın çok daha yoğun olacağını düşünüyorum. Hafta sonu çünkü. Ben 12:00’ye kadar yarın buradayım. Ondan sonra mecbur dönmek zorundayım. 2 yıl aradan sonra bu yıl gerçekten iyi geçtiğini düşünüyorum. İnsanlar tatili özlemişler ki; akın akın buraya geliyorlar. Ve burada yapmış olduğumuz görüşmeler neticesinde de bu sezon çok iyi geçecek. Doluluk oranları yüzde 100’leri bulacak” dedi ve bölgemizde yaşayan, ülkemizde yaşayan, yurt dışında yaşayan bütün misafirlerimizi, tatilcilerimizi Fethiye’ye davet etti.
Başkan Karaca, “Biz hep beraber Fethiye’ye ne yapabiliriz, nasıl yönetebiliriz ortak akılla hareket ettik. Tüm oda başkanlarımız da bizlerle beraber Fethiye Belediyesi’nin öncülüğünde yapılır ama biz onların fikirlerine önem veriyoruz. Bir şey yapacak olduğumuz zaman onlarla beraber projelerimizi beraber hayata geçiriyoruz. Dün de ne kadar doğru bir iş yaptığımızı sizlerde gördünüz. En iyi Destinasyon ödülünü, en iyi tanıtım ödülünü yine buradaki yetkililer Fethiye standına verdiler. Emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarımıza çok teşekkür ediyorum. Bu hediyeyi şahsım ve Fethiye Belediyesi olarak değil, Fethiye’de yaşayan halkımız adına buradan aldık. Ne mutlu ki gurbetteyiz, gurbetten güzel bir ödülle dönmek bizleri de mutlu ediyor” diye konuştu. Haber
KÜLTÜRÜMÜZ YOK OLMASIN
Fethiye standını ziyaret eden Makbule Özlemordaş, ‘’İstanbul doğumluyum ama anne toprağı Muğla Köyceğiz. Dede toprağımız. Bir tarafımız Kıbrıs. Baba tarafımız. Atatürk hava limanı Devlet hava meydanları VP’ de 24 buçuk sene devlet protokolünde çalıştım. Dünyayı geziyorum, hava yollarında çalışmamdan dolayı ve aile olarak da gezmeyi çok sevdiğimiz için fuarı da gezmeyi istedim. Turizmde neler var, yenilikler nasıl bir bakmak istedim. Acentelere uğramak istedim. Ben de çok gurur duydum. Biz Türk halkı olarak misafirperverliğimizi fuarlarımızda da kanıtlıyoruz. Verdiğimiz ikramlar olsun, hoşgörümüz olsun, gayet güzel. Fethiye standında olmaktan da gurur duyuyorum şu an. Eskilerden kalma Yörük kültürüne de hala sahip çıkan ve yaşantısında az da olsa orta yaş ve orta yaşın üstündekiler devam ettiriyor. Umarım yeni nesil de bu kültürü yok etmez. Ayrıca Fethiye Belediye Başkanı Alim Karaca Bey’i de kutlarım. Vatandaşların çok uygun fiyata çay bahçelerinde vakit geçirmesini sağlıyor. Sosyal demokrasinin gerektirdiği gibi fiyatlarda imkanlar sunuyor. Fethiye’de çay bahçesinde çay 1 TL iken belki de Bodrum’da 10 TL. Herkesi de Fethiye’ye davet ediyorum. Buradan da Fethiye’ye tüm sevgilerimi gönderiyorum.’’ İfadelerini kullandı. Haber

BU HAREKETLİLİK ÜMİT VERDİ
Ölüdeniz’de hotel işletmecilerinden Atik Sidekli, ‘’Küçük bir otel işletmemiz var. Fuara katılmak istedik. İnşallah Fethiye’mize faydası olur. 2-3 yıllık pandemi döneminden sonra bu hareketlilik bize baya ümit verdi. İnşallah Avrupa pazarları da beklediğimizi karşılar. Güzel bir sezon olacağını düşünüyoruz. Özellikle Fethiye standına olan ilgi bizi çokça ümitlendirdi’’ dedi. İbrahim Lafçıoğlu; ‘’Fuar gayet güzel geçti. Gelen misafirlerimize ilgimizi gösterip, tanıtımımızı yapıyoruz. Burayı da fuar süresince kendi evimiz olarak değerlendiriyoruz. İnşallah güzel bir yaz sezonu geçireceğiz.’’ Diye konuştu.Haber

İLGİDEN MEMNUNUZ
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası’nın basınından sorumlu Ergün Tos ‘’Öncelikle fuar çok güzel. Kokteyl de çok fazla yoğunluk yaşadık. Fethiye’nin tanıtım alanında gösterilen ilgi bizleri çok mutlu etti. Gayet güzel bir fuardı’’ diye konuştu. 4K gözlükle Fethiye’nin göreceli yerlerini görmek için gözlük takan Çanakkale’ye yaşayan fuar görevlisi ‘’Daha önce Fethiye’ye hiç gitmedim, güzelliklerini görmek istedim. Fethiye’ye gelmeyi de düşünüyorum. Fuarda da Çanakkale standımız var. Fuar çok güzel’’ dedi. Haber