FETHİYE, ÇİN'DE KARDEŞ ŞEHİR ARIYOR

Çin'den bir kardeş şehir projesi üzerinde çalışma yapan turizmci Tolga Doğan, ''Fethiye, Çin pazarı için çok önemli'' ifadelerini kullandı.

• 1649
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Fethiye Otelciler Birliği ve Fethiye Ticaret Odası'nın öncülüğünde Çin'e giderek Çin'in turizm pazarından Fethiye'ye yeni pazarlar oluşturulması için çaba gösteren, bu konuda Çin'den bir kardeş şehir projesi üzerinde de çalışma yapan turizmci Tolga Doğan, ''Fethiye, Çin pazarı için çok önemli'' ifadelerini kullandı.
Fethiye Otelciler Birliği yönetim kurulu üyesi ve Jiva Hotel sorumlusu Tolga Doğan, 9 günlük bayram tatilinde Türk misafirleri ağırlama coşkusu içerisinde bulunduklarını, ayrıca Milli Eğitim Bakanlığının ara tatiller konusunda attığı adımı memnunlukla karşıladıklarını ifade etti. Doğan, ''İç ve dış turizm beklentimiz geçen yıldan çok daha yüksek. Rezervasyon artışları bunu açıkça ortaya koyuyor'' diyerek, Çin'de yaptığı çalışmalar hakkında da bilgiler aktardı.
''ÖĞRENCİLER İÇİN DE İYİ OLUR''
Doğan, ''Bayram tatilinde Türk misafirlerimizi ağırlamak istiyoruz. Otelciler Birliği olarak iç pazarın önemini biliyoruz. Oradan da tanıtımlarımıza devam ediyoruz. Bayram tatili ve diğer tatillerde Türk misafirlerimizi ağırlayacağız. Bununla ilgili Milli Eğitim Bakanlığının uygulaması olacağı söylendi. Ara tatiller Nisan ve Kasım aylarında. Bu duruma da çok pozitif yaklaşıyoruz. O tatillere de, okullara da medya aracılığı ile sesleniyoruz. Okul gezilerini Fethiye'ye düzenleyebilirler. Ara tatil Fethiye için turizmciler adına can suyu olacaktır. Fethiye'de bir çok kültürel ve doğa güzellik var. Öğrenciler için de güzel bir deneyim olacağını düşünüyoruz'' dedi.

''UYGUNSUZ YAPILAŞMA''

Çalış'taki uygunsuz yapılaşmaya dikkat çeken Doğan, ''Burada ilginç yapılaşmalar var. Yönetim olarak bu konuların üzerinde durduk.  Turizme daha çok yakışan tesisler nasıl üretilebilir? Başkan Alim Karaca'dan çok pozitif açıklamalar geldi. Ondan da umutluyuz'' dedi.

''ÇİN'DE KARDEŞ ŞEHİR İSTİYORUZ''

Tolga Doğan, ''Otelciler Birliği adına Çin'deki ziyarete ben katıldım. Yunus Emre Vakfı'nın düzenlediği bir geziydi. Orada bir kardeş şehir olma çabamız vardı. Tam sonuçlanmadı. Çin çok büyük bir pazar. Fethiye'de de ilgi çok yüksek. Bir şekilde Çin'den Türkiye'yi ziyaret etmek isteyen bütün ziyaretçiler Fethiye'ye uğruyorlar. Babadağ çok büyük bir atraksiyon alanı, çekim merkezi. Tabi tanıtım yapıp, direk uçuşlar için çaba göstermeliyiz. Bu da tabi Bakanlık bünyesinde olacak bir hadise. Onunla ilgili çabalar da devam ediyor. Biz Fethiyeli otelciler olarak Çinli misafirlerimize Çince broşürler hazırlamak gibi aktivitelerle bu pazarı desteklemek istiyoruz. Kışın da Fethiye'ye gelen bir pazar. Şehir içi otelleri de kışın doluluk sağlıyor. Keza bizim gibi deniz, kum, güneş turizmi yapan ama Fethiye merkezine yakın otellere de inanılmaz bir artı söz konusu. Bu da bir katkı demek. Biz arttırmak istiyoruz. Bu bir B politika ya da yerel politika olabilir. İlişkileri sıcak tutmak lazım. Bu konuda çabalar olacaktır'' diye konuştu.