Deniz taksilerinde ihale sıkıntısı

Ülkemizin Dünyaya açılan kapılarından bir tanesi olan Ölüdeniz'de sürat tekneleri kısa süreli tur düzenleyerek turizme katkı sağlayan Ölüdeniz Taksi Bot Kooperatifi Üyeleri, Muğla Büyükşehir Belediyesi tarafından 13 Nisan tarihinde yapılacak olan deniz taksi plakası ihalesinde yer alan şartlar nedeni ile sıkıntılı günler yaşıyor.

• 2302
Youtube Kanalı
Abone Ol
Deniz taksilerinde ihale sıkıntısı
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Muğla Büyükşehir Belediyesi şirketlerinden olan Muğla Kent Hizmetleri İnşaat Turizm Taşımacılık Ticaret İşletmecilik İletişim Sanayi ve Ticaret A.Ş. Muğla genelinde hizmet veren 1 adet deniz yolu toplu ulaşım hattı ve 27 adet deniz taksi plakasının kiralanması ile ilgili olarak 13 Nisan tarihinde ihaleye çıkıyor. Yapılacak olan ihalede kiralanacak olan 27 adet deniz taksi plakasının 10 tanesi Fethiye sınırları içerinde bulunuyor.Deniz taksilerinde ihale sıkıntısı
“4 YILA YAKIN ZAMANDIR ÇALIŞAN TEKNELERİN PLAKALARI 3 AY ÖNCE İPTAL EDİLDİ”
Son olarak 2018 yılında yapılan deniz taksi plakası ihalesinde Fethiye için 15 deniz taksi plakası kiralanmıştı. Kiralanan bu deniz taksi plakaları Ölüdeniz Taksi Bot Kooperatifi Üyeleri tarafından çalıştırılıyordu. Muğla Büyükşehir Belediyesi tarafından 4 yıla yakın zamandan bu yana Ölüdeniz’de kısa süreli gezi turu düzenleyen bu teknelerin plakalarını yolcu taşımacılığına uygun olmaması gerekçesi ile yaklaşık 3 ay önce iptal etti. Yapılan bu iptal işleminden sonra açıklanan ihale metninde mevcutta 15 adet olan deniz taksi plakasının 10 adete düşürülmesi büyük tepkilere neden oldu. Ölüdeniz Taksi Bot Kooperatifi Üyeleri ayrıca ihale sonrası çalışacak olan teknelerin üstlerinin kapatılması şartı nedeni ile büyük sıkıntı yaşanacağına dikkat çekiyor.Deniz taksilerinde ihale sıkıntısı
“ŞU ANDA BİZ MAĞDURUZ”
Kooperatif Başkanı olarak 15 kişiyi temsil ettiğini ifade eden Ölüdeniz Kaplan Kelebekler Taksi Bot Kooperatif Başkanı Şaban Tokgöz “15 tane arkadaşı burada temsil ediyorum. Bizim yaptığımız iş Ölüdeniz’de taksi bot işi. Mevzuattan dolayı biraz sıkıntı çekiyoruz. Daha önce biz Ölüdeniz’de Muğla Büyükşehir Belediyesi’ne bağlanmadan önce kendimiz özel teknelerle misafirlerimizi gezdiriyorduk. Daha sonra mevzuattan dolayı yaklaşık 4 sene önce ihale açıldı. İhale sonucunda biz Ölüdeniz Kaplan Kelebekler Taksi Bot Kooperatifi olarak bu ihaleyi aldık. Biz kendi açımızdan ihale şartnamesine uyduğumuzu düşünüyorum. Dünyanın her yerinden 12 ay boyunca gelen misafirlerimizi biz burada gezdiriyoruz” dedi.Deniz taksilerinde ihale sıkıntısı
“DENİZDE YAŞANAN OLAYLARA İL MÜDAHALEYİ BİZ YAPIYORUZ”
Sadece misafirlerine kısa tur yaptırmadıklarını aynı zamanda denizde yaşanan olaylarda cankurtaran gibi müdahalede bulunduklarını ifade eden Şaban Tokgöz “ Sadece gezdirmek değil bunun yanında denize düşen paraşütlere, onun haricinde geçen sene mesela yaşadık, yangın olaylarında olaylara ilk müdahale eden hızlı olduğumuz için bizleriz. Denizde boğulmalar oluyor. Büyük tekneler de sıkıntı oluyor. Onlara ilk gidip müdahaleyi yapıp hastayı buraya getiren, buradaki sağlık görevlisini oraya götüren biz ve bizim gibi arkadaşlar. Şuan da biz mağduruz” dedi.
“ÜZERİNİ KAPATIRSANIZ YAZIN 45-50 DERECE SICAKTA BU TEKNELERDE HİÇ KİMSEYİ OTURTAMAZSINIZ”
İhalenin bu şartlarda yapılması halinde yaşanacak sıkıntılara dikkat çeken Şaban Tokgöz “Bize diyorlar ki; siz bu işi kapalı teknelerle yapacaksınız. Takdir ederseniz yazın 45-50 derece sıcağında bu içinde bulunduğumuz teknenin üzerini kapatırsanız fiziki şartlar açısından hiç kimseyi oturtamazsın. Ayrıca bunlar diyorlar ki İstanbul boğazında ki gibi deniz taksi yapacaksınız. Burada o iş mümkün değil, olmaz. Biz nereye götüreceğiz, adamı bırakalım adam sonra başının çaresine baksın. Ya da biz bırakalım gitsin başka birisi alsın. Adam bir anda hasta oldu vs. bir sürü sıkıntılar. Eğer bu ihale sürecinde insanlar bunu yapacak olan yetkililer bize de danışsalardı bizim burada Deniz Ticaret Odamız var, oraya danışsalardı çok daha uygun olurdu. Bu kuralları beraber koyalım” diye konuştu.
 “BİZ 15 KİŞİLİK BİR EKİP OLARAK ÇALIŞIRKEN, YENİ İHALE ŞARTNAMESİNDE 10 TANE DENİZ TAKSİ PLAKASI KİRALANACAK”
Zaten zor şartlar altında çalıştıklarını ifade eden Şaban Tokgöz “Bizim iskelemiz yok bir kere biz zaten risk altında büyük zorluk çekerek misafirlerimizi alıyoruz. Artı çok büyük fırtınalı kötü havalarda zaten biz turumuzu iptal ediyoruz. İkinci sıkıntımız biz 15 kişiydik, yanımızda en 1’er tane çalışanımız var. Aileleriyle beraber en 100 kişiyi temsil ediyoruz. Biz 15 kişilik bir ekip olarak çalışırken, yeni ihale şartnamesinde 10 tane deniz taksi plakası kiralanacak. Arkadaşıma sen bırak mı diyeyim, ya da ben mi bırakayım? Herkesin kendine göre yapmış olduğu yatırım var. İnsanlar evine ekmek götürüyor” dedi.
“2 SENEDİR PANDEMİDEN DOLAYI HİÇ KİMSE BU İŞTEN EKMEK YEMEDİ”
Son yapılan ihaleyi dört yıllığına aldıklarını belirten Şaban Tokgöz “Son 2 sene pandemiden dolayı hiç kimse bu işten ekmek yemedi. İnsanlar hakikaten zor durumda. Bu şartlar ortadayken yeni ihale açılması ve ihale ile 15 olan deniz plakasını 10 taneye düşürülmesi bizleri gerçekten mağdur etti. Umarım yetkililer de bizi bu konuda anlayışla karşılarlar. Mağduriyetimizin giderilmesi yönünde de bir adım atarlar” dedi.
“BİZİ BURADA Kİ SAHİL GÜVENLİKLE, LİMANLA KARŞI KARŞIYA BIRAKIYORLAR”
Havaların ısınmaya başlaması ile beraber sezonun başladığını ifade eden Şaban Tokgöz “Misafirlerimiz gelmeye başladı. Şimdi bizi kaçak çalışmaya yönlendirecekler. Kimse işini bırakmayacak burada, bir şekilde yapacak. Bizi burada ki sahil güvenlikle, limanla karşı karşıya bırakıyorlar. Bu da gerçekten bizi üzüyor. Biz kaçak iş yapmıyoruz. Biz vergimizi ödüyoruz. Pek çok insana ekmek veriyoruz. Lütfen yetkililer bizi duysun. Mağduriyetimiz giderilsin. İhale 13 Nisan da Muğla Büyükşehir belediyesi tarafından yapılıyor. Ben bundan 2 ay önce Muğla’ya gittim. Sağ olsun Alim Bey bu konuda bize çok yardımcı oldu. Orada ki yetkililere derdimizi anlattık. Onlarda bize yardımcı olacaklarını söylediler. Ama şuan geldiğimiz noktada,15 tekne 10’a düşmüş ve hiçbir fiziki yeterlilik yok şu anda. Değişen hiçbir şey yok. Daha da zor durumdayız” dedi. Deniz taksilerinde ihale sıkıntısı
“BÖYLE BİR DÜZEN OLMAZ”
Funda Hande Bot teknesinin sahibi 30 yıllık kaptan Bilal Öztürk “Ölüdeniz’de şu anda hız botuyla koylara tur hizmeti vermekteyiz. Sıkıntımız resmiyetten dolayı. Bizim teknelerimiz turdan hariç tatile gelip yüzme bilmeyen misafirlerin, denize girip boğulma tehlikelerini gideriyoruz. Paraşütleri bizzat bizlerin tekneleri yardımcı olup ölüm vakasından kurtarıyor. Bizim burada vermiş olduğumuz hizmet sadece kendi amacımız içinde değil. Gelen misafirlerin hizmetini sağlıyoruz ve bir yandan da güvenliğini sağlıyoruz. Bizden istenilen yasaya göre bizim teknelerimizin üzerinin kapalı olması. Bizim bu şekilde çalışmamızı istiyorlar. Böyle bir düzen olmaz.  Çünkü kıyıdan yolcu almamız çok zor. İskelemiz yok. Alırken bile çok zor şartlar da alıyoruz” dedi.  Deniz taksilerinde ihale sıkıntısı
“NASIL İNİŞ-BİNİŞ SAĞLAYACAĞIZ? ŞU AN BU DENİZİN EN GÜZEL ANI 2 SAAT SONRA 5 METRE DALGA OLUYOR”
Muhabir arkadaşlarımızı bizzat yolcu aldıkları Ölüdeniz Sahili’ne giderek yolcu alma şekillerini bizzat gösteren Taksi bot işletmecisi Gökhan Kaba “ Teknemizi kapalı isteyen arkadaşlara sesleniyoruz. Burası kapalı olursa Ölüdeniz’de iskelemiz yok. Nasıl iniş-biniş sağlayacağız? Şu an bu denizin en güzel anı 2 saat sonra 5 metre dalga oluyor. Lütfen yardım istiyoruz” diye konuştu. Deniz taksilerinde ihale sıkıntısıDeniz taksilerinde ihale sıkıntısı