TATİLCİLER TEKNE TURU İLE FETHİYE'Yİ DENİZDEN KEŞFEDİYOR

Muğla'nın en güzel ada ve koylarına sahip Fethiye'de, yaz aylarının en gözde aktivitelerinden bir tanesi de tekne ile Fethiye'nin masmavi denizini seyredip yüzmek

• 2971
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Fethiye’de, yaz aylarının gelmesiyle birlikte tekne turuyla ilçenin en güzel koyları ve adalarını gezmek; yerli ve yabancı tatilcilerin vaz geçilmez aktiviteleri arasında yer alıyor. 9 günlük bayram tatili ile birlikte Fethiye’ye gelen yerli misafirler aileleri ya da arkadaş gruplarıyla yaklaşık 7 saat süren tekne turlarına katılıp Fethiye’yi denizden keşfetme imkanı buluyorlar.

Kordon boyundan sabah saat 10:30’da hareket eden Tur tekneleri genellikle; Tavşanlı Adası, Tersane Adası, Yassıca Adası, Akvaryum Koyu, Kızılada yakınlarına demir atıyor, tura katılanlar eşsiz doğa manzarası eşliğinde koylarda denize girip serinliyor. Oldukça eğlenceli bir gün geçiren yerli ve yabancı misafirler, unutulmaz tatil anıları biriktiriyor.

Prenses Serap Teknesi sahibi Yılmaz Yalçın, 9 günlük Ramazan Bayramı tatilinden umduklarını bulamadıklarını ifade ediyor ancak ilerleyen günlerden de umutlu. Fethiye’ye her geçen gün gelen tatilci sayılarında artış olduğunu belirten Yalçın, “Bizim adımıza bayram tatilinin 9 gün olması sevindirici. Fakat ilk 2-3 gün umduğumuzu bulamadık. Benim tekne ilk 2 gün 30 kişiyle gitti. Bugünde 70 kişi civarında tatilci vardı. Teknemizin kapasitesi 170 kişi ama maalesef 3’te bir, 4’te bir kapasite ile tur yapıyoruz. Umarım önümüzdeki günlerde sayı biraz daha artar. Her geçen gün Fethiye’ye gelen ziyaretçi sayısı çoğalıyor diye duyuyoruz. Maalesef ülkemizin ekonomik şartlarından dolayı yerli misafirlerimiz turların pahalı olmasından ya da ekonomilerinin yetersiz olduğunu söylüyorlar. Bizden bilgi aldıktan sonra ‘Acaba biraz daha düşük fiyatta tekne turu yapabilir miyiz?’ diye 15 tane daha tekneciye gidip fiyat soruyorlar. Bu da ülkemizdeki ekonomik göstergenin oldukça kötü olduğu anlamına geliyor. Özellikle bayram tatillerinde insanlar çok fazla pazarlık etmeden biran önce tura gitmek isterlerdi. Bu sene tam tersi oldu. Bilgi almak yerine pazarlık ön plana çıktı. Şimdilik umduğumuzu bulamadık. İnşallah ilerleyen günlerde turizm sezonunda umduğumuzu buluruz” dedi.

TABAN FİYATI UYGULAMASI YAPMAYA ÇALIŞTIK

Yalçın, “Fiyatlar bu sene set menü olarak verilen yemeklerde tekne turu ve set menü 80 lira. Açık büfe olan yemekte de 100 lira. Buradaki tekneci arkadaşlarla görüşme yaptık. Fiyatların belirli fiyatın aşağısına inmemesi için uğraşıyoruz. Taban fiyatı uygulaması yapmaya çalıştık” dedi.

Tekne turu yapmak isteyenlerin en geç saat 9:30 ila 10:00 saatleri arasında kordona gelmelerini tavsiye eden Yalçın, Fethiye’deki trafik yoğunluğu nedeniyle vatandaşların kimi zaman park yeri bulamadıklarını ve bu nedenle tekne turuna rötarlı başladıklarını dile getirdi. Yalçın, “Fethiye’de yıllardan beri otopark sorunumuz var. Fakat bu sene Fethiye’de yaşayan insanlarımız biraz duyarlı. Araba ile pek Fethiye’ye inmiyorlar. Otopark sorunu bir nebze olsun çözülmüş gibi ama en geç sabah saat 10:00’da teknede olmaları lazım. Yoksa otopark sorunu olmuş oluyor. Teknenin de 10:30’da hareket etmesini engellemiş oluyorlar” dedi.

Yalçın, “Fethiye merkezden 10:30’da tekneyle çıkıyoruz. Öncelikle Tavşanlı Adası’nda 45 dakika mola veriyoruz. Daha sonra Tersane Adasında 1 saat hem yemek hem yüzme molası veriyoruz. Daha sonra Yassıca Adası’na geçiyoruz. Burası yüzme bilmeyenler için daha uygun olduğu için 1- 1 buçuk saat mola veriyoruz. Yassıca gezilip görülebilecek en güzel adalarımızdan bir tanesi. Daha sonra Göcek’in önünden Kızılada’ya geçiyoruz ve akşam 18:00’da turu tamamlıyoruz” ifadelerini kullandı.