KARANLIK İÇİ KANYONU KEŞFEDİLİYOR

Muğla'nın Seydikemer İlçesinde yerli ve yabancı turistler ile macera arayanlar yeni bir saklı cennet daha ortaya çıkardı.

• 10038
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Fethiye'ye 35 kilometre mesafede olan Ören (Araxa) mahallesindeki karanlık içi kanyonu saklı bir cennet olarak yerli ve yabancı turistlerin keşfettiği kanyon son günlerde büyük ilgi görüyor. Karanlık içi kanyonuna gelen yerli ve yabancı turistler, girişteki Kanyon Restoranda gerekli kanyon donanımlarını giyip kasklarını takarak rehberlerden brifing alıyor. Yemyeşil ve buz gibi suların arasındaki doğada kahvaltılarını yapan tatilciler, bir süre bol bol fotoğraf çekip, daha sonra kanyona doğru yol almaya başlıyor. Kanyon içerisinde birbirlerinden fazla ayrılmamaları istenen macera severler, şarkılar söyleyerek kanyona giriyor. Kanyonda geçen yaklaşık 4 saatlik maceranın ardından dışarıya çıkan tatilciler, yörenin organik lezzetleri ile tanışıp, tekrar döndükleri restoranda tereyağında alabalık yiyerek yorgunluk atıyor. Hatta hemen oradaki balık çiftliğinden alabalığı seçen tatilci, kendi tuttuğu balığı da pişirtebiliyor.

Fethiye'nin yanı sıra çevre il ve ilçelerden turist gruplarının yoğun akın ettiği Ören(Araxa) Karanlık içi kanyonu, muhteşem güzelliği ile doğa turizminin son günlerdeki en aranılan noktalarından biri olarak ifade ediliyor. Karanlık içi kanyonunda çekilen fotoğraflar sosyal medyada paylaşılınca dünyanın değişik bölgelerinden fotoğraf kulüpleri bölgeye akın ederken, Seydikemer İlçesi Ören Mahalle Muhtarı Şahin Ekinci, ''Burası saklı bir cennet olarak önümüzdeki yıllarda turizmde en önemli çekim merkezi olacaktır'' dedi.
''SAKLIKENT GİBİ OLACAK''
Ekinci; ''4 yıl önce kurulan işletmemizde ilk zamanlarda çok az insan vardı. Ticari amaç gütmeden köyümüzün Ören karanlık içi kanyonunu tanıtma peşine düştük. Buraya davet ettiğimiz doğaseverler, burayı yeni keşfettiler.Bizim amacımız bilinmeyen Ören Karanlık İçi Kanyonunu tanıtmaktı, bu yüzden hep önlerine düştük. Kanyonu ziyaret etmelerini sağladık. Bu yıl daha fazla beklentiler içindeyiz. Kanyonumuzu gün yüzüne çıkarmak için elimizden gelen çabayı gösteriyoruz. Allah'ın izniyle burası da Seydikemer’in Saklıkent gibi olacağından şüphemiz yok. Gelenler önce, Kanyonun girişindeki su kaynaklarını ve yeşilliği görüyor. Gelenin tekrar gelmesine neden olan kanyonumuz 4 km uzunluğundadır. Hem sağında hem solunda su kaynakları mevcuttur. Ayrıca içerideki mağaralar sayesinde de kanyonumuz oldukça güzel görüntülere sahiptir. Geçtiğimiz yıl  ‘’Doğadayız’’ grubunu bin kişiyle ağırladık. Bu yıl ise 2-3 bin kişiyi ağırlayacağımız ifade ediliyor. Yerli ve yabancı turistler oldukça memnun, kanyon için bilinmeyen, tanınmayan bir kanyon tanımı yapıyorlar. Kanyon hakkında ‘Saklı Cennet’ diyebiliriz ve kanyonumuzu tanıtırsak ve gelen misafirlerimizi iyi bir şekilde ağırlar isek hem ilçemize hem de bölge halkına çok büyük katkıda bulunmuş oluruz. Seydikemer Belediyesi olarak yurtiçi ve yurtdışında katıldığımız tanıtım fuarları sayesinde Karanlık İçi Kanyonumuz artık fotoğraflarda ve CD'lerde de yer alacaktır'' dedi.
''TURİZME KAZANDIRACAĞIZ''
Alabalık üretim işi ve restoran işletmeciliği yapan Hasan Ekinci ise karanlık içi kanyonunu turizme kazandırmak istediklerini ifade etti. Ekinci; ''Burayı turizme kazandırmak için iki yıldır Ören Kanyon Restaurant adı altında, doğayı, alabalık ve somun balığını severlere, tabiat ve suyla iç içe olmak isteyen insanlara hizmet sunmaktayız. Bir nevi Saklıkent Kanyonu gibi karanlık içi kanyonu da bölgenin saklı bir cenneti olarak ortaya çıkmıştır. Marka olma yolunda ilerliyoruz. Kanyona giren doğasever ve yürüyüş yapan misafirlerimiz Türkiye’nin en iyi Kanyonu olduğunu söylüyorlar. Burada suyun, alabalığın, somonun ve doğanın ön planda olduğunu söyleyebiliriz'' diye konuştu.
''GÖRÜLMESİ GEREKİYOR''

Doğadayız grubunun Sinoplu lideri Doğa Akkaya, her hafta karanlık içi kanyonuna macerayı seven turistleri getirdiğini söyledi. Akkaya; ''Gruplara Ören Kanyonunu gezdiriyorum. Karanlık İçin Kanyonunu Doğadayız grubu olarak çok uzun süre önce keşfettik. Burası Doğadayız’ın kendi keşfi olduğu için burada çok fazla ticaret yapılmıyor. Her getirdiğimiz insan buradan müthiş keyif alarak dönüyor, buradan çıktıklarında herkesin yüzünde ki gülümsemeyi görebiliyorum. Çok zor bir Kanyon olmamasına rağmen, ilk defa gelen insanların ara ara zorlandıkları oluyor, bu yüzden de herkesin birbirine yardımcı olması işimizi kolaylaştırıyor. Burada dayanışmanın önemi güzel anlaşılıyor. Döndüklerinde de mağarayı çok iyi anlatıyorlar ama burada tek görülmesi, anlatılması gereken bir tek mağara değil. Kanyonun saklı bir cennet olduğunun da anlatılması gerekiyor. Saklıkent Kanyonu çok meşhur ama Ören-Karanlık İçi Kanyonu mutlaka görülmesi gereken ve çok daha güzel olan bir kanyon'' ifadelerini kullandı.

''GÖRDÜĞÜM MANZARA BÜYÜLEYİCİ''

Kocaeli'den gelen Meriç Taşdemir, ''Buraya gerçekten çok merak ederek geldim. Açıkçası gördüğüm manzara büyüleyici, ilk geldiğimden beri herkesin dilinde burası var. Kesinlikle herkesin gelip görmesi gerektiğini düşünüyorum. O kadar betonun içerisinden, doğanın içine düşmek insana inanılmaz bir haz veriyor. Ve doğa, cennet tam olarak bu. Kesinlikle tavsiye ediyorum. Buraya geliyorsanız kesinlikle görmeniz gerekiyor, hatta bence direk burayı görmek için bile Fethiye’ye gelebilirsiniz'' dedi.
''CENNETTEN KÖŞE''

Ankara'da mobilyacılık yapan Melih Ervan Aviş de ''Çok heyecanlı ve meraklıyız. Öncelikle Ören’de ve Doğadayız'daki arkadaşlara bizi misafir ettikleri için çok teşekkür ediyoruz. Cennetten bir köşe gibi doğa güzelliklerinin hepsini barındıran bu kadar güzel bir yerde bulunduğumuz için kendimizi çok şanslı görüyoruz. Ben 34 yaşındayım ilk defa bu denli korunan bir yer görüyorum, özellikle ülkemizde korunmayan çok yer olmasına rağmen. İleriki safhaları heyecanla bekliyoruz. Buraya yine gelmek istiyorum'' dedi.
''GÖRMEYEN PİŞMANLIK YAŞAR''

Yine mobilya sektöründe çalışan ve Ankara'dan gelen Kadir Pektaş da ''Bizi buraya doğadayız getirdi. Ama gerçekten bir cennete geldik. Bir tek şunu söyleyebilirim, hayatında buraya bir kere bile gelmeyen insan en büyük pişmanlığını yaşar. Gerçekten çok güzel korunmuş, cennetten bir köşe'' dedi.

''EN GÜZEL TATİLİ GEÇİRİYORUM''

İstanbul'dan gelen Ferhat Coşar ise ''Uluslararası kargo şirketinde kuryeyim. Şu anda hayatımda geçirdiğim en güzel tatili geçiriyorum. Sanki bütün hayatım boyunca yaptığım tatili bir haftaya sığdırmışlar gibi ama bu bir hafta hepsinden üstün. Çünkü doğayla birlikteyiz. Hayvanlarla iç içeyiz, suyla, paraşüt ile beraberiz. Bence her insanın buraya gelip görmesi gerek. Çok mutluyuz, hiç bitmesin istiyoruz. Her sene fırsatımız olursa da gelmeyi düşünüyoruz'' dedi.
''HER ŞEY ORGANİK''

Ören Kanyon Restoran Şefi Ramazan Pehlivan ise verdikleri tüm hizmetlerin organik olduğunu ifade etti. Pehlivan; ''Ekonomik fiyatlar sunuyoruz. Herkes memnun kalıyor'' dedi. Pehlivan, ''Her şeyi organik olarak yapmaktayız. Doğayla iç içeyiz, misafirlerimiz Kanyon Restoranda doğanın içinde kahvaltı yapabilir. Kendi ürünümüz olan alabalık ve somunu, buradan tutup, temizleyip isteyene zeytinyağlı, isteyene tereyağlı kızartıp yanında salatası ve mezesiyle müşterilerimize sunuyoruz. Müşterilerimizden isteyenler yemek yiyip gidiyorlar isteyenler dinleniyorlar, istirahat ediyorlar. Burası gizli bir cennet ve önceden keşfedilmediği için, yeni keşfedildiği için şu an çok güzel talep var.Biz de çok memnunuz, bizi izleyen herkesi ve tüm müşterilerimizi buraya davet ediyoruz. Fiyat konusunda da diğer balık restoranlarına göre çok çok uygunuz, fiyatlarımız çok ekonomik. Hatta gelen müşterilerimiz de çok şaşırıyorlar. Burası gizli bir cennet , hem gelen misafirlerimiz hem de biz çok mutluyuz, mutlu olmak isteyen herkesi bekliyoruz'' dedi.