AZMİN ZAFERİNİ GERÇEKLEŞTİRECEK

Marmara Depremi'nde yıkılan evinin enkazından 3 gün sonra kurtarılan ancak iki ayağını da kaybeden serbest dalış rekortmeni Ufuk Koçak (38), 509 kilometrelik Likya Yolu'nu protez bacaklarla geçmeyi hedefliyor

• 1063
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Ufuk Koçak: "509 kilometrelik Likya Yolu'na Antalya’dan başlayıp zaman zaman yürüyüp, zaman zaman koşarak, kaya tırmanışı, rafting, kano, rüzgar sörfü, yelken, ATV motor ve dalış gibi doğaya dair ne varsa, bunları yaparak Türkiye'de ve dünyada ilki başarmak için ölüdenizde bir haftalık kamp yapıyor. 15 Nisanda Antalya’da başlayıp 3 Haziranda Fethiye’de bitireceği Likya yolu yürüyüşünü zaman zaman ot yiyip zaman zaman aç kalarak tamamlayacak. Engellenen tüm engelliler için bu etkinliği gerçekleştireceğini söyleyen Ufuk Koçak Fethiye’deki Likya yolunda muhteşem Ölüdeniz manzarasında yürüyüş ve doğayı tanıma antrenmanları yapıyor. Türkiye’nin ilk bedensel engelli dalış eğitmeni olduğunu söyleyen Ufuk Koçak 1999'daki Marmara Depreminden engelli oldum. O günden bu yana engelli kardeşlerimle ilgili sportif aktiviteler yapıyorum hemde bu aktivitelere katılmaya çalışıyorum. 2000 yılından bu yana da Engelsiz Deniz Projesi'nin koordinatörlüğünü yapıyorum. Bu proje kapsamında da engellenen kardeşlerimin hepisini su ve doğayla buluşturup onların adaptasyonlarını ve bu tür faaliyetlere katılmalarını sağlıyorum diyerek Likya yürüyüşünü farkındalık yaratmak için yapma kararı aldım. Yürüyüşüm Antalya'dan başlayacak ve Fethiye'de son bulacak. Bu yürüyüşü engellenen 9 milyon kardeşim adına yapacağım. Aynı zamanda bu Yıl Çanakkele Savaşının 100. yılı kapsamına alarak Çanakkale'deki kahramanlarımıza adayacağım” dedi. Koçak 3 gündür ölüdenizde kampta olduğunu söyleyerek “4 gün daha burada kalmayı planlıyorum. Yürüyüşün finalini burada yapacağımız için o çalışmaları da yürütüyoruz. Burası bilmediğim bir coğrafya benimde ilk kez deneyeceğim bir aktivite olacak. Ben burayı sadece yürümeyeceğim. Bunun içerisinde parkurun yaklaşık 110 kilometrelik kısmını yelkenli ile geçeceğim, bir kısmını rüzgâr sörfüyle tamamlayacağım. Dalış su kayağı, kano, tırmanışlarla parkuru tamamlamayı hedefliyorum. Amacımız engellenen kardeşlerimizin şehirde zaten günlük olarak yaptıkları bir şey bu. Bizlerin şehirde yaşaması zaten ekstrem sporlar yapmamızı gerektiriyor. Babadağ'a tırmanmamla, İstanbul'daki bir üst geçide çıkmam aynı şey. Toplumda insanlara farkındalık uyandırırken arka tarafta bu güzel coğrafya olacak. Bu yaptığımızı işin ülkenin tanıtımı açısından da güzel olacağını düşünüyorum. Bu aktiviteler benim gözümden engellilerin gözünden bir kitaba dönüşecek. Bu yürüyüşün sonunda bir belgesel olacak. Bu belgeseli hem uluslararası arenada hemde ülkemizde yayınlanmasını isteyeceğiz. En büyük hedefimde Likya yolunun engelsiz Likya yolu gibi işaretlenmesi gibi amacım var. Çünkü yaptığım hiç bir işi tek başıma yapmaktan haz alan birisi değilim. Ne zaman başka engellileri bu tür aktivitelere katabilirim benim için mutlulukta o zaman başlayacak. parkurda hangi engelliler burayı kullanabileceğine yönelik notlar alacağım. Engelli olan ulaşım araçlarıdır, engelli olan mimari yapılardır, engelli olanlar uzul eksikliği olanları fark edemeyenlerdir. Biz ancak engellenenler olabiliriz.” Dedi. “509 kilometrelik yolun 250 kilometrelik kısmı yürüyerek, 116 kilometresini yelkenle, 50 kilometrelik bir kısmını ATV ile diğer kısımlarını yüzerek ve farklı sportif faaliyetleriyle tamamlayacağız diyen Ufuk Koçak Dünya çapında bir farkındalık yaratmayı planlıyoruz. 15 Nisan'da Antalya'dan başlayacağız yürüyüşümüze 3 Haziran'da Fethiye ölüdenizde tamamlamayı planlıyoruz. Sponsor konusunda ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Bu işin görsel çekimleri ile ilgili bir sponsor bulduk. ATV ile ilgili Polaris, Kaya Gruptan malzeme yardımı aldık. Kamp ve sonrası için de Liberty Otel sponsor oldu. Sporsor çıkmasa bile ben yürümeye kararlıyım. Yolda gerekirse ot yiyeceğim ağaç kovuğunda kalacağım ama bu yolu yürüyeceğim.” dedi.